لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۷

پوتین دستور تحریم اقتصادی ترکیه را صادر کرد


به دنبال منهدم کردن یک هواپیمای جنگی روسیه توسط ترکیه، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمان اعمال یک سلسله تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دستور آقای پوتین، شنبه هفتم آذر صادر شده و بر اساس آن، علاوه بر ممنوعیت واردات برخی کالا‌ها از ترکیه، تمدید قرارداد کاری اتباع ترکیه که در روسیه کار می‌کنند، نیز ممنوع شده است.

در فرمانی که وب‌سایت کاخ کرملین منتشر کرده، اشاره بیشتری به کالاهای تحریم شده نشده اما تأکید شده که پروازهای چار‌تر از روسیه به ترکیه پایان می‌یابند و آژانس‌های مسافرتی نیز دیگر حق ندارند بسته‌های مسافری مشتمل بر اقامت در ترکیه ارائه دهند.

فرمان رئیس‌جمهور روسیه ساعاتی پس از آن منتشر شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، با ابراز تأسف عمیق از منهدم شدن هواپیمای جنگی روسیه، گفت که «آرزو می‌کردیم چنین اتفاقی رخ نمی‌داد» اما همزمان تأکید کرد اگر حق حاکمیت ترکیه بر مرزهای خود خدشه‌دار شود، دیگر کشور باقی نخواهد ماند.

با این حال آقای اردوغان همچنان حاضر نشد به خواست مسکو، از روسیه بابت این حادثه رسما عذرخواهی کند.

تحریم‌های روسیه علیه ترکیه در روزی اعلام شده‌اند که وزارت امور خارجه ترکیه نیز از شهروندان این کشور خواست تا از انجام سفرهای غیر ضروری به روسیه خودداری کنند.

XS
SM
MD
LG