لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۹

طرح اصلاح یک مصوبه برای جلوگیری از دخالت پلیس در برگزاری کنسرت‌ها


کنسرت کیهان کلهر از جمله اجراهای لغو شده توسط اداره اماکن نیروی انتظامی ایران است
کنسرت کیهان کلهر از جمله اجراهای لغو شده توسط اداره اماکن نیروی انتظامی ایران است

وزیر ارشاد ایران از برگزاری جلسه‌ای مشترک با وزیر کشور در هفته آینده خبر داد که در آن قرار است در زمینه لغو کنسرت‌ها تصمیم‌گیری شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، علی جنتی،‌ وزیر ارشاد، روز چهارشنبه، ۲۷ خرداد، در جمع خبرنگاران درباره لغو مکرر کنسرت‌ها گفت: «بعضی از مصوبات قبلی دولت به نیروی انتظامی اجازه می‌دهد که اداره اماکن در برخی جاها دخالت کند که در حال اصلاح آن مصوبه هستیم.»

وزیر ارشاد توضیح نداد که این مصوبه مربوط به کدام دولت است.

آقای جنتی در ادامه اعلام کرد: «می‌خواهیم کسی نتواند از برگزاری مراسمی که وزارت ارشاد به آن مجوز داده است، جلوگیری کند و کسی نتواند کنسرت‌ها را لغو کند.»

در روزهای گذشته تعدادی از کنسرت‌های ایران از جمله کنسرت‌ گروه مستان به خوانندگی پرواز همای در تهران،‌ وحید تاج در رشت و کیهان کلهر در تهران، با وجود اجازه از وزارت ارشاد، ‌لغو مجوز شدند.

بعد از این لغو مجوزها، پیروز ارجمند، رئیس دفتر موسیقی، و حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد، از برخورد و دخالت نیروی انتظامی و اداره اماکن در رابطه با جلوگیری از برگزاری کنسرت‌ها به شدت انتقاد کردند.

همچنین چند روز پیش حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری ایران، در انتقاد از لغو کنسرت‌های موسیقی ابراز امیدواری کرد که نیروی انتظامی «وضعیت جدید کشور را درک کند».

او به خبرگزاری ایسکانیوز گفت که «سوگیری‌های برخی از افراد» در این نیرو «تناسبی با وضعیت جاری کشور ندارد و حتما هماهنگی‌های بیشتری با فرماندهی جدید نیروی انتظامی اتفاق خواهد افتاد».

در همین رابطه، حسن روحانی هم روز شنبه، ۲۳ خرداد، در جریان نشست خبری‌اش با رسانه‌ها، به جریان لغو کنسرت‌ها اشاره کرد.

رئیس جمهور ایران در این نشست با اعلام این‌ که وقتی دستگاهی به عنوان مرجع قانونی برای دادن مجوز تعیین شده دخالت دیگران در این امور شایسته نیست، گفت: «همه باید به قانون عمل کنیم و به دنبال اجتهاد شخصی نباشیم.»

از سوی دیگر، حسین اشتری، فرمانده پلیس ایران، در همان روز گفت که این نهاد انتظامی با لغو برخی کنسرت‌های موسیقی، به وظیفه «ذاتی و شرعی» خود عمل کرده است.

XS
SM
MD
LG