لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۹

در واکنش به انصار حزب‌الله، حسن خمینی وزارت کشور را مقصر دانست


حسن خمینی (چپ)
حسن خمینی (چپ)

حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، در واکنش به بیانیه تهدیدآمیز منسوب به انصار حزب‌الله گلستان در مخالفت با سخنرانی خود گفت که «ضعف برخورد وزارت کشور» با حادثه حمله به علی مطهری در شیراز «مقداری جریانات دیگر را هم جری کرده است».

در همین حال ساعاتی پس از انتشار این سخنان، مهدی حسن‌زاده، مسئول انصار حزب‌الله گلستان، ضمن تکذیب بیانیه منتشر شده به نقل از این گروه ابراز تاسف کرد که مراسم سالگرد نمایندگان سابق استان گلستان به «بستری» برای، به گفته او، «تطهیر سران فتنه و حامیان آنها در گلستان شده» تبدیل شده است.

مسئول انصار حزب‌الله این بیانیه را محصول «شیطنت» اصلاح‌طلبان دانسته است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای،رهبر جمهوری اسلامی، و نزدیکان و حامیان او از اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به عنوان«فتنه» نام می‌برند.

در روزهای گذشته وب‌سایت «گلستان ما» بیانیه‌ای منسوب به گروه انصار حزب‌الله گلستان در مخالفت با سخنرانی اکبر ناطق نوری و حسن خمینی در مراسم یادبود تعدادی از نمایندگان این استان منتشر کرد که اردیبهشت سال ۸۰ در حادثه سقوط هواپیما کشته شدند.

در این بیانیه که روز چهارشنبه، دوم اردیبهشت، در روزنامه شرق نیز بازنشر شد این تهدید آمده بود که حادثه‌ای «چون» حادثه رخ داده برای علی مطهری در شیراز برای حسن خمینی و اکبر ناطق نوری رخ خواهد داد.

علی مطهری روز ۱۸ اسفند ۹۳ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرد، اما پیش از رسیدن به دانشگاه شیراز در فرودگاه این شهر مورد «هجوم نیروهای لباس‌شخصی» و ضرب‌وشتم قرار گرفت و در ‌‌‌نهایت مجبور به بازگشت به تهران شد.

پس از این حادثه، آقای مطهری به عملکرد استانداری فارس در عدم برخورد با حمله‌کنندگان به او و لغو مراسم سخنرانیش اعتراض کرد، اعتراضی که هنوز رسما به جایی نرسیده و محکومیت رسمی کسی را به دنبال نداشته است.

در همین حال حسن خمینی روز چهارشنبه، دوم اردیبهشت، در واکنش به بیانیه منسوب به گروه انصار حزب‌الله گلستان گفت که «ضعف برخورد وزارت کشور در حادثه شیراز مقداری جریانات دیگر را هم جری کرده است».

به گزارش وب‌سایت جماران، وی در عین حال اضافه کرد: «نمی‌دانستم که این برنامه وجود دارد و قصد سفر هم نداشتم، اما اگر برنامهٔ سفری بود، با چنین تهدیداتی سفرم را به هم نمی‌زدم و مطمئن هستم مردم و علاقه‌مندان امام به گونه‌ای هستند که این جریانات افراطی بسیار کم‌عدد را سر جای خود می‌نشانند. »

ساعاتی پس از این سخنان، مهدی حسن‌زاده، مسئول انصار حزب‌الله گلستان، در گفت‌و‌گویی با وب‌سایت «گلستان ما» که بیانیه منسوب به این گروه را منتشر کرده بود، ضمن «جعلی» خواندن بیانیه این اقدام را «شیطنت جدید مدعیان دروغین اصلاح‌طلبی» خواند.

گفته‌های مسئول انصار حزب الله گلستان در حالی است که وب‌سایت «گلستان ما» که این بیانیه را منتشر کرده بود، منسوب به اصولگرایان استان گلستان است.

همین وب‌سایت روز چهارشنبه در مطلبی الهه کولایی،عضو حزب جبهه مشارکت، را «مرجعیت فکری فتنه ۸۸» خوانده و نسبت به برنامه سخنرانی او که قرار است روز ششم اردیبهشت در گرگان برگزار شود،اعتراض کرده است.

مسئول انصار حزب‌الله گلستان در سخنان خود در عین حال از این که مراسم سالگرد نمایندگان استان گلستان به بستری برای به گفته او «جولان جریان سیاسی معلوم‌الحال» و «تطهیر سران فتنه و حامیان آنها در گلستان» تبدیل شده، ابراز تاسف کرد.

آقای حسن‌زاده تاکید کرد: «یکی دیگر از سوءاستفاده‌ها از این مراسم نیز برگزاری میتینگ سیاسی برای کسانی است که وزن سیاسی و عقبه مردمی ندارند، اما در این مراسم به دنبال گدایی رای هستند.»

از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی نیز تعدادی از همایش‌ها و سخنرانی‌های سیاسی اصلاح‌طلبان و چهره‌های منتقد به دلیل مخالفت و تهدیدهای گروه‌های فشار لغو شده است.

از جمله در خرداد ۹۳ همایش‌ها و سخنرانی‌های اصلاح‌طلبان برای بزرگداشت «دوم خرداد» در تعدادی ازشهرهای ایران از جمله یاسوج و بوشهر لغو شد.

XS
SM
MD
LG