لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۷

«چهار شرط» خامنه‌ای برای رفع حصر موسوی و کروبی


جواد کریمی قدوسی
جواد کریمی قدوسی

جواد کریمی قدوسی، نماینده اصول‌گرای مجلس ایران، در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه، ۱۲ تیرماه، منتشر شد چنین اظهار نظر کرد که رهبر جمهوری اسلامی برای رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی چهار شرط تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «صبح توس» به نقل از آقای کریمی قدوسی، نماینده مشهد در مجلس، یکی از چهار شرط آیت‌الله خامنه‌ای برای «توبه فتنه‌گران» پس گرفتن «تهمت‌هایی» است که به نظام جمهوری اسلامی زده‌اند.

حامیان و نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی به اتفاقات پس از اعلام نتیجه انتخابات سال ۸۸ که ماه‌ها ناآرامی را در کشور در پی داشت به عنوان «فتنه» و از میرحسین موسوی و مهدی کروبی که این نتیجه را نپذیرفتند به عنوان «فتنه‌گر» یاد می‌کنند.

مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی، از بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ بدون محاکمه در حصر به سر می‌برند.

به گفته جواد کریمی قدوسی که عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران نیز هست، آیت‌الله خامنه‌ای همچنین از رهبران جنبش سبز خواسته است که با «دشمن» مرزبندی کنند، خسارات را جبران کنند، و به «خاطر جرایمی که مرتکب شده‌اند آماده مجازات باشند».

این شرط آخر یادآور جواب اخیر رهبر جمهوری اسلامی به علی مطهری است که در جلسه‌ای به او گفته است که به آقایان موسوی و کروبی «ملاطفت» کرده، وگرنه مجازاتی سختی در انتظارشان بود.

علی مطهری روز یک‌شنبه، هشتم تیرماه، گفت در دیداری که با آیت‌الله خامنه‌ای داشته، رهبر جمهوری اسلامی «جرم مهدی کروبی و میرحسین موسوی را بزرگ» توصیف کرده و گفته است که در صورت محاکمه این دو حکم سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

شماری از مقام‌های سیاسی و قضایی جمهوری اسلامی نیز پیش از این گفته‌اند که حکومت با حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی به آنها لطف کرده است.

از جمله احمد جنتی، امام جمعه تهران، در آذرماه ۱۳۹۲ با اشاره به این که موسوی و کروبی هم‌چنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند گفت که «اگر رأفت اسلامی نبود، آنان باید اعدام می‌شدند».

محمدجواد کريمی قدوسی،‌ نماينده مشهد در مجلس،‌ از مخالفان سرسخت دولت حسن روحانی و کسی است که روز ۲۵ خرداد گذشته در نطق ميان‌دستور خود در مجلس رئيس جمهور فعلی ايران را به جاسوسی برای بریتانیا متهم کرد، اتهامی که شکایت شورای امنیت ملی از او را به دنبال داشت.

XS
SM
MD
LG