لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۹

اعتراض و درگیری کشاورزان شرق اصفهان بر سر آب


رسانه‌های غیررسمی روز چهارشنبه گزارش دادند که اعتراض کشاورزان اصفهان که از جمعه چهارم اسفندماه اوج گرفته، همچنان ادامه دارد و در برخی مناطق به درگیری با یگان‌های ویژه نیروی انتظامی منجر شده است.

روزنامه جام جم در شماره دوشنبه هفتم اسفند گزارش داده بود که «جمعی از کشاورزان استان اصفهان که چندی پیش به مسدود شدن حق‌آبه کشت زمین‌های خود اعتراض کرده بودند، سرانجام جمعه چهارم اسفند به تاسیسات انتقال آب زاینده‌رود به یزد آسیب رسانده و آن را تخریب کردند، و به همین دلیل «آب شرب یزد قطع و جیره‌بندی شده است».

در همین حال، به نوشته روزنامه رسالت، وابسته به جناح حاکم، جلال یحیی‌زاده نماینده تفت و میبد با تاکید بر این که «دروغ‌پردازی برخی مسئولان سبب حمله کشاورزان اصفهانی به تاسیسات انتقال آب و خسارت ۳۰ میلیارد تومانی به تاسیسات انتقال آب زاینده‌رود به یزد شده است»، گفته است که «مسئولان استان اصفهان چه توجیهی می‌توانند برای این رفتار‌ها و اقدامات داشته باشند درحالی که به سادگی قابل پیشگیری و مدیریت بوده است».

در همین زمینه در چند روز گذشته فیلم‌هایی کوتاه که گفته می شود مربوط به اعتراض و درگیری های کشاورزان اصفهان است در وبسایت یوتیوب منتشر شده که تعدادی از آنها در زیر آمده است.












XS
SM
MD
LG