لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۳

مرگ «بیش از ۷۰ تن» دیگر در جنوب شهر حلب


تنها یک روز پس از حمله به اردوگاهی در سوریه که ده‌ها کشته بر جای گذاشت، یک گروه حقوق بشری از مرگ بیش از ۷۰ تن دیگر در درگیری نیروهای جهادی با حکومت بشار اسد خبر داد.

گروه ناظر حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است روز جمعه، ۱۷ اردیبهشت، خبر داد که نبرد خونین میان دو گروه در جنوب شهر حلب «بیش از ۷۰ قربانی» بر جای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از این گروه، در این درگیری نیروهای حکومت بشار اسد در برابر نیروهای جبهه النصره نزدیک به گروه القاعده قرار گرفته‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که این نیروهای اسلام‌گرای نزدیک به القاعده پس از نزدیک به ۲۴ ساعت توانسته‌اند روستای استراتژیک خان تومان و روستاهای اطراف آن را تصرف کنند.

آن طور که خبرگزاری فرانسه می‌گوید، خان تومان که در ده کیلومتری جنوب غربی شهر حلب واقع است پیشتر در ماه دسامبر گذشته توسط نیروهای حکومتی از دست این نیروها خارج شده بود.

پیشتر در حمله هوایی به یک اردوگاه پناهجویان در سوریه دست‌کم ۲۸ نفر کشته شده‌ بودند. این اردوگاه در اطراف شهر سرمدا در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و میزبان آوارگان جنگ داخلی سوریه است.

گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه در همان زمان اعلام کرد که حمله هوایی روز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت، رخ داده و بیش از ۵۰ مجروح بر جای گذاشته است.

تلفات تازه در اثر جنگ داخلی در سوریه در حالی است که میان نیروهای حکومتی و نیروهای اپوزیسیون غیرجهادی در این کشور آتش‌بسی ۴۸ ساعته برقرار است.

طبق گزارش‌ها، این آتش‌بس روز جمعه تقریبا با آرامش و بدون درگیری وارد دومین روز خود شده است.

آتش‌بس در حلب در عین حال برای کمک‌رسانی به شهروندان این شهر نیز اهمیت زیادی دارد.

منطقه‌ای که زمانی مرکز اقتصادی سوریه به شمار می‌رفت، اکنون مملو از جمعیتی ا‌ست که در شهری نیمه‌ویران، در دو بخش که یکی در کنترل دولت و دیگری در کنترل مخالفان است، زندگی می‌کنند.

XS
SM
MD
LG