لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۷

هیات بلندپایه ایرانی در رختکن رئال مادرید


آرش کوشا، مدیرعامل باشگاه سایپا
آرش کوشا، مدیرعامل باشگاه سایپا
«در سفری كه به اسپانيا داشتم، در بازديد از باشگاه بارسلونا با یکی از مديران اين باشگاه ده دقيقه در مورد انسان و ماموريتش در جهان صحبت كردم و ايشان در ميانه گفت‌وگو منقلب شد و گريه كرد.» خبرگزاری فارس، ۱۱ آبان‌ماه.

این اظهارات را که، به زعم منتقدان، یادآور غلو در سفرنامه‌های درباریان ایران در سده‌های پیشین به فرنگستان است مدیرعامل باشگاه دولتی سایپا به زبان آورده است.

آرش کوشا که اخیراً از سفر اسپانیا برگشته، بدون سابقه ورزشی و تنها به واسطه رابطه خویشاوندی با اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، به سمت مدیرعاملی باشگاه سایپا گمارده شده است.

باشگاه‌های بارسلونا، رئال مادرید و به طور کلی کشور اسپانیا نظر به جایگاه ارزنده‌ای که در فوتبال جهان دارند و در ایران نیز پرطرفدار هستند، به‌شدت مورد توجه مسئولان مختلف در فوتبال ایران قرار گرفته و مسئولین ایرانی ضمن مسافرت‌های متعدد به این کشور، دائماً به نقل از طرفین اسپانیایی، مطالبی را به سود خودشان نقل می‌کنند.

اما این اظهارات هرگز سندیتی در سایت‌های فدراسیون فوتبال اسپانیا، باشگاه بارسلونا و رئال مادرید نداشته‌اند. توافقات و تفاهمات و مذاکرات صورت گرفته نیز صرفاً از زبان طرف ایرانی و در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی مطرح می‌شود.

آرش کوشا به خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، نیز گفته است که ضمن بازديد از باشگاه بارسلونا، پس از گفت‌وگو با مدير توسعه بين‌الملل اين باشگاه، «برای امضای سند همكاری بين دو باشگاه به توافق رسیدیم و در ۱۰ زمینه با آنها همکاری خواهیم کرد».

چند ماه قبل از آرش کوشا، کاروان پرتعداد مدیرعامل‌های باشگاه‌ها و اعضای اتحادیه فوتبال که به اتفاق همراهان، جمعیتی افزون بر ۳۰ نفر را تشکیل می‌دادند راهی اسپانیا شدند.

هدف از این سفر «ارتباطی تنگاتنگ با رئال مادرید» عنوان شده بود. پس از بازگشت کاروان نیز اعلام شد که به زودی تیم‌های ملی دو کشور به مصاف هم خواهند رفت، گرچه بعداً نه آن «ارتباط تنگاتنگ» محقق شد و نه بازی دوستانه‌ای در کار بود.

اما یگانه دستاورد این سفر پرهزینه اظهارات نفرات اعزامی و شرح مشاهدات آنها بود که در خبرگزاری‌های داخلی بازتاب یافت و در زیر به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود.

۱- ۱۲۰ هکتار زمین خارج از شهر مادرید برای این باشگاه خریداری شده است.

۲- همچنین راهنمای گروه ایران از روی ماکت به شرح مجموعه جدید ورزشی رئال مادرید پرداخته است.

۳- هیات بلندپایه اعزامی از فوتبال ایران از رختکن رئال مادرید نیز بازدید به عمل آوردند.

۴- همچنین در این تیم، برای رده‌های مختلف سنی زمین‌های جداگانه وجود دارد. اعضای تیم ۸ تا ۱۴ سال و تیم ۱۴ تا ۱۶ سال در تابستان در کنار خانواده هستند.

۵- ضمناً در باشگاه رئال مادرید سه رنگ زرد، آبی و سفید به عنوان رنگ لوگوی این باشگاه مورد استقاده قرار می‌گیرد!

فتح‌الله‌زاده و بارسلونا

چهاردهم تیر امسال، روابط عمومی باشگاه استقلال تهران گزارش داد: «ظهر امروز نماینده باشگاه بارسلونا در دفتر علی فتح‌الله‌زاده، سرپرست باشگاه استقلال، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

نام نماینده باشگاه بارسلونا اعلام نشد. اما سایت باشگاه استقلال تاکید کرد که در این دیدار پیرامون تاسیس آکادمی مشترک فوتبال بین استقلال و بارسلونا بحث و تبادل نظر شده است.

بعد از آن هم خبر دیگری درباره عملیاتی شدن این تفاهم شفاهی منتشر نشد.
XS
SM
MD
LG