لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۱

ابراز نگرانی از وضع جسمی موسوی و رهنورد در نامه به خامنه‌ای


عروس آیت‌الله منتظری پس از دیدار با دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی که روز چهارشنبه، ۵ بهمن‌ماه، منتشر شد خبر داده است که آنها نسبت به وضع جسمی والدین خود و بی‌خبری چند ماهه از آنها «بسیار نگران و مضطرب» هستند.

زهرا ربانی املشی، همسر احمد منتظری، پسر آیت‌الله منتظری، در نامه‌ای به تاریخ پنجم بهمن‌ماه که در وب‌سایت کلمه، نزدیک به آقای موسوی، منتشر شده به آیت‌الله علی خامنه‌ای توصیه کرده است که به وضعیت این دو رهبر جنبش سبز ایران رسیدگی کند.

میرحسین موسوی و همسرش، زهرا رهنورد، به همراه مهدی کروبی که در پی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ محمود احمدی‌نژاد را به تقلب در نتیجه این انتخابات متهم کردند نزدیک به یک سال است که بدون تفهیم اتهام و محاکمه علنی یا غیرعلنی عملا در حصر خانگی به سر می‌برند.

خانم ربانی املشی در نامه خود به آیت‌الله خامنه‌ای دختران میرحسین موسوی را «عموزادگان» رهبر جمهوری اسلامی خوانده و اشاره کرده است که آنها به‌ندرت «اجازه ملاقات با والدین را پیدا می‌کنند».

او همچنین اضافه کرده است که «مشاهده تن رنجور و بیمار مادر در ملاقات اخیر نیز» بر نگرانی‌های فرزندان موسوی و رهنورد افزوده است.

هفته آخر دی‌ماه گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر این که زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، در هفته‌های اخیر دچار مشکلات جسمانی شده و این امر به نگرانی بیش از پیش خانواده و اطرافیان وی دامن زده است.

به گفته اردشیر امیر ارجمند، سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز امید، در مصاحبه با رادیوفردا، به دنبال اظهارات میرحسین موسوی درباره انتخابات مجلس، ملاقات با نخست وزیر پیشین ایران و زهرا رهنورد به شدت محدود شده و این دو نفر حتی از امکان تماس تلفنی نیز برخوردار نیستند.

عروس آیت‌الله منتظری در نامه خود به علی خامنه‌ای همچنین از تلفن افراد ناشناس به دختران میرحسین موسوی خبر داده که تنها به نگرانی آنها از وضع جسمی و روحی والدین خود دامن می‌زنند.

در این نامه آمده است:‌ «گاه‌گاهی افراد ناشناسی در تماس تلفنی اخبار نگران‌کننده‌ای را به آنان می‌دهند، مثلا «پدر یا مادر شما بسیار بیمار هستند» یا «بیماری خطرناکی دارند و الان در حال شیمی‌درمانی هستند».

زهرا ربانی املشی در نامه خود همچنین می‌گوید که هر کس قصد رسیدگی به خانواده میرحسین موسوی را اشته باشد، «از نظر مسئولان تحت امر شما [رهبر] مجرم شناخته شده و دستگیر و زندانی می‌شود».

او همچنین در نامه خود از آیت‌الله خامنه‌ای پرسیده است: «حتی اگر آقای موسوی هم محاکمه شده و محکوم به حبس بودند، فرزندان ایشان چرا باید این مقدار هزینه بپردازند و... کسانی هم مأمور شوند تا این عزیزان را در حالت اضطراب و نگرانی مضاعف نگاه دارند؟»

در نزدیک به یک سالی که از حصر خانگی میرحسین موسوی و همسرش می‌گذرد، فقط خود آنها تحت فشار نبوده‌اند، بلکه فرزندان آن هم چند بار اشاره کرده‌اند که خود و خانواده‌ها و دوستان‌شان هم توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته‌اند.

به گفته دختران آقای موسوی و خانم رهنورد، آنها «مرتب تحت تعقيب هستند، احضار و بازجويی می‌شوند و تهديد به اخراج از کار و حتی ممنوع‌الخروج شده‌اند».
XS
SM
MD
LG