لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۸

ستاد مردمی رفسنجانی به وزیر کشور: بنرها جمع و جوانان دستگیر شدند


یکی از بنرهای ستاد رفسنجانی
یکی از بنرهای ستاد رفسنجانی

ستاد مردمی حامی اکبر هاشمی رفسنجانی با نوشتن نامه‌ای به وزیر کشور خواستار روشن شدن علت جمع‌آوری بنرهای این ستاد در ٢٢ بهمن و دستگیری چندساعته تعدادی از جوانان همکار ستاد شد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، این ستاد که به دنبال نامزدی آیت الله هاشمی رفسنجانی در پنجمین انتخابات مجلس خبرگان تشکیل شده، اعلام کرده است که جمع‌آوری بنرها و دستگیری ها، در نخستین ساعات بامداد سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان، و بدون حکم قضائی اتفاق افتاده است.

پیشتر گزارش‌هایی در رسانه‌های داخلی منتشر شده بود که بر پایه آن، ستاد مردمی حامی اکبر هاشمی رفسنجانی، فعالیت خود را «با محوریت نیروهای اصلاح‌‏طلب و حامیان هاشمی‏ رفسنجانی» و نیز با هماهنگی با «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» و «ستاد مرکزی هاشمی‏ رفسنجانی» آغاز کرده است.

در نامه ستاد مردمی هاشمی رفسنجانی، توضیح بیشتری در مورد مراجعی که دست به دستگیری و جمع آوری بنرها زدن نیامده است.

به نوشته این ستاد بنرهای جمع‌آوری شده، شامل «آیه‌ای از قرآن، تصاویر رهبر انقلاب، ریاست جمهوری، یادگار امام و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی» بوده است.

آقای هاشمی رفسنجانی در روزهای اخیر اعتراضات شدیدی به اقدام هیئت‌های نظارت شورای نگهبان در ردصلاحیت بسیاری از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی داشت.

از جمله نامزدهای رد صلاحیت شده حسن خمینی، نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی است که آقای هاشمی رفسنجانی در واکنش به این اقدام خطاب به شورای نگهبان گفت که خود شما صلاحیت‌تان را از کجا آورده‌اید.

ستاد انتخابات کشور روز چهارشنبه فهرست نامزدهای نهایی پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری را منتشر کرد که از تایید صلاحیت تنها ۱۶۱ نفر در سراسر ایران حکایت دارد به‌طوری که در برخی از حوزه‌های انتخاباتی تنها یک نامزد باقی مانده است.

حوزه‌های انتخابی بوشهر، خراسان شمالی، سمنان و هرمزگان، چهار استانی هستند که تعداد نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده در آنجا تنها یک نفر است.

مجلس خبرگان رهبری نهادی است که در صورت کناره‌گیری یا مرگ رهبر جمهوری اسلامی، جانشین وی را انتخاب می‌کند. انتخابات این دوره مجلس خبرگان همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز ۷ اسفند برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG