لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

روحانی: نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوان ببندیم


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز دوشنبه،دهم شهریور ماه، در اجلاس روز جهانی مساجد گفت: «هجمه‌ای که در دنيای امروز وجود دارد قابل توجه است، کسی که اينترنت را نداند در دنيای امروز نه تنها او را عالم نمی‌دانند بلکه دانشجو هم نمی‌دانند. امروز اگر کسی نتواند از اينترنت استفاده کند حق ورود به دانشگاه را هم ندارد.»

آقای روحانی افزود «دنيای امروز شرايط جديدی را پيش روی ما گذاشته است اگر امروز هم به نسل دوم موبايل نرسيم فردا خواهيم رسيد فردا نرسيم روزهای آينده خواهيم رسيد.»

سخنان آقای روحانی در حالی بیان می شود که آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی، از روحانيون محافظه کار ايران، روز یکشنبه گفت «اينترنت نسل سوم مانند آب گل آلود و غيربهداشتی است که بايد تصفيه شود.»

این روحانی محافظه کار همچنین گفته بود «عده‌ای خيال نکنند ما مخالف اين تکنولوژی‌ها هستيم، منتهی تکنولوژی غربی مانند آب گل آلود و غير بهداشتی است. آب مايه حيات است اما وقتی گل آلود و غير بهداشتی شد بايد تصفيه شود».

آقای روحانی همچنین افزود « ما نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را به روی نسل جوان ببندیم، راست است که باید نسل جوان را از آب مسموم برحذر داشت؛ درست است که باید نسل جوان را از هوای مسموم برحذر داشت اما چه کنیم که هوا آنچنان آلوده است که تنها با ماسک قوی می‌توان در برابر این هوا مقاومت کرد.»

حسن روحانی در اوایل خرداد ماه نیز گفته بود «امروز ديگر ابزار راديو و تلويزيون کم‌کم به کنار گذاشته می‌شود و موبايل و اينترنت جای آن ابزار را پر می‌کند» گفت که «ما نمی‌توانيم از مدرن‌ترين ابزارهای فناوری فاصله بگيريم و نمی‌توانيم در سرعت ... از دنيا عقب بمانيم.»

رئیس جمهوری ایران در ماه های گذشته به انتقاد از وضعیت اینترنت و فیلترینگ در ایران پرداخته که این انتقادات او با واکنش منفی برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و برخی روحانیون مواجه شده‌است.

رييس جمهور ایران همچنین گفت: «ما امت وسط و نمونه هستيم، ما نه افراط راست و نه افراط چپ هستيم.»

XS
SM
MD
LG