لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۹

نماینده مجلس: مردم آمده‌اند تا احمدی‌نژاد را عوض کنند


قدرت الله علی خانی
قدرت الله علی خانی
مناظره‌های تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران با برگزاری مناظره آخر میان محسن رضایی و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، به پایان رسید.

در این مناظره که میان دو کاندیدای اصولگرا برگزار شد، محسن رضایی با طرح پرسش‌ها و انتقاداتی از سیاست‌های امنیتی و اقتصادی دولت نهم ، محمود احمدی نژاد را به «عدد سازی» یا به عبارتی تحریف آمار در حوزه اقتصاد متهم کرد.

با پایان یافتن مناظره‌ها، روزها و ساعت‌های پایانی تبلیغات فرا می‌رسد و پس از آن در آغاز آخرین هفته خرداد ماه (اگر انتخابات به دور دوم کشیده نشود) رئیس دولت دهم مشخص خواهد شد.

در گفت‌وگویی با قدرت الله علی خانی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قزوین در مجلس ایران نظر او را درباره دهمین انتخابات ریاست جمهوری پرسیده‌ایم.

قدرت الله علی خانی: فرق اين انتخابات با انتخابات دوران گذشته اين است که اين بار با حضور حداکثری مردم همراه است و جوانان به خصوص با يک شور خاص به نفع آقای مهندی ميرحسين موسوی وارد عرصه انتخابات شده‌اند.

پيش‌بينی و تحليل من اين است که در انتخابات روز ۲۲ خرداد، حضور حدود ۳۵ ميليون جمعيت رکوردی را در تاريخ ايران رقم خواهند زد. اين حضور بيشتر به خاطر ميرحسين موسوی است که از جانب آقای خاتمی مورد حمايت قرار گرفته و به خاطر اين که اکثر مردم از دولت نهم برای گرانی، تبعيض، وضعيت بد کشاورزی و ديگر مصيبت‌هايی که اين دولت برای کشور ايجاد کرده، ناراضی هستند و زندگی مردم گواه اين مسئله است. لذا اکثر مردم به ميدان آمده‌اند تا به ياری خدا آقای احمدی نژاد را عوض کنند.

ضمن اين که آقای احمدی نژاد در مناظره تلويزيونی در مقابل آقای محسن رضايی کم آورد و آقای رضايی درمناظره درخشيد.

مناظره آقای ميرحسين موسوی نيز در واقع مناظره بين تواضع، فروتنی و ادب در قبال کار خلاف قانون و خلاف شرع بود.

آقای احمدی نژاد در اين مناظره‌ها با نشان دادن عکس همسر آقای ميرحسين موسوی، اهانت نسبت به آيت الله هاشمی رفسنجانی که يکی از شخصيت‌های مهم نظام سیاسی ایران است و آقای ناطق نوری که رئيس دفتر مقام رهبری است و آقای خاتمی، رئيس جمهوری سابق، عمل غير قابل بخششی را مرتکب شد.

آقای احمدی نژاد در چهار سال گذشته مقام رياست جمهوری را بر عهده داشت و شما هم در مجلس شورای اسلامی بوديد. در مناظره آقای احمدی نژاد با آقای محسن رضايی مسئله امنيت ملی مطرح شد. نظر شما دراين مورد چيست؟

من عضو کميسيون امنيت ملی هستم. البته من وارد مسايل خرد نمی‌شوم اما تمام گفته‌‌های دکتر محسن رضايی در مورد امنيت ملی و امنيت مرزها درست بود، چون او فرمانده سپاه بوده و هشت سال جنگ را هدايت کرده است. اشکالاتی که آقای محسن رضايی به دولت نهم وارد کرد، صحت دارد و همه مردم آمده‌اند برای تغيير اين وضعيت.

روش آقای احمدی نژاد را در مناظره ها چگونه ارزيابی می کنيد؟

مناظره‌های انجام شده در واقع سقوط احمدی نژاد را رقم زد.
XS
SM
MD
LG