لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۱

آمریکا: فرش قرمز مسکو برای اسد در تضاد با اهداف ادعایی روسیه است


کرملین اعلام کرده است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، ۲۸ مهر ماه در سفری به روسیه، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرده است
کرملین اعلام کرده است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، ۲۸ مهر ماه در سفری به روسیه، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرده است

ایالات متحده در انتقاد از دعوت از بشار اسد و سفر رئیس‌جمهوری سوریه به مسکو، می‌گوید چنین کاری در تضاد با اهداف رسما اعلام‌شده روسیه برای پیدا کردن راه‌حلی سیاسی در آن کشور است.

اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید آمریکا، ۲۹ مهر ماه، به خبرنگاران گفت «از منظر ما پهن کردن فرش قرمز برای اسد، کسی‌که از جنگ‌افزار شیمیایی علیه مردم خودش استفاده کرده، در تضاد با اهداف رسما اعلام‌شده روسیه است که بنا دارد یک گذار سیاسی برای سوریه بیابد».

کرملین اعلام کرده است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، ۲۸ مهر ماه در سفری به روسیه، با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرده است.

این نخستین سفر اسد به روسیه پس از آغاز بحران و جنگ فراگیر داخلی در آن کشور است که به پنج سال پیش باز می‌گردد.

روسیه سه هفته است که حملاتی هوایی را در حمایت از حکومت اسد در سوریه آغاز کرده است.

مسکو می‌گوید این حملات به گروه موسوم به «حکومت اسلامی» و «دیگر تروریست‌ها» انجام می‌شود، اما آمریکا، گروهی از متحدان آن و پیمان آتلانتیک شمالی، می‌گویند عمده حملات به گروه‌های موسوم به «میانه‌روی» مخالف اسد انجام شده است.

طی روزهای گذشته گزارش‌هایی در مورد پیشروی نیروهای اسد و متحدان آن از جمله نیروهای حزب‌الله در شهر حلب منتشر شده است.

«۱۳ کشته» در حمله روسیه به بیمارستان

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه در گزارش تازه‌ای گفته است در حملات جنگنده‌های روس به یک بیمارستان صحرایی در شمال‌غرب سوریه، دست‌کم ۱۳ نفر از جمله گروهی از امدادگران جان خود را از دست داده‌اند.

رامی عبدالرحمان، رئیس این سازمان که مقر آن در لندن است، به خبرگزاری فرانسه گفته است این حمله روز سه‌شنبه انجام شده و بیمارستان صحرایی در شهر سرمین قرار دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که سازمان ملل متحد از آوارگی ده‌ها هزار نفر دیگر در پی درگیری‌های اخیر در حلب و حملات ارتش سوریه و متحدان آن خبر داده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه تا روز سه‌شنبه، شمار کشته‌شدگان حملات هوایی روسیه را ۳۷۰ نفر اعلام کرده بود که ۱۲۰ نفر از آنها، به گفته این سازمان غیرنظامی هستند.

سوریه در عین حال محل انجام حملات هوایی ائتلافی به رهبری ایالات متحده نیز هست که علیه گروه موسوم به «حکومت اسلامی» و برخی دیگر گروه‌های افراطی مانند «جبهه‌النصره» انجام می‌شود.

سازمان دیدبان حقوق بشر در مورد کشته شدن ده‌ها غیرنظامی طی حملات ائتلاف به رهبری آمریکا نیز گزارش‌هایی منتشر کرده است. وزارت دفاع آمریکا پیشتر از انجام تحقیقاتی در این مورد خبر داده بود.

XS
SM
MD
LG