لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۴

پرواز ۳۷۰؛ جست‌وجو در محل دریافت سیگنال‌ها


مردم طی هفته‌های گذشته به امید یافته شدن هواپیما و برای مسافران آن به دعا و نیایش پرداخته‌اند. در تصویر گروهی از جوانان در کوالالامپور، پایتخت مالزی
مردم طی هفته‌های گذشته به امید یافته شدن هواپیما و برای مسافران آن به دعا و نیایش پرداخته‌اند. در تصویر گروهی از جوانان در کوالالامپور، پایتخت مالزی
پس از آنکه «سه سیگنال» جدا از هم که گمان آن می‌رود از جعبه سیاه هواپیمای ناپدید شده مالزی در اقیانوس هند ارسال شده، دریافت شد، چندین هواپیما و کشتی به امید یافتن آن راهی محل دریافت آنها می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه مرکز هماهنگی عملیات جست‌وجو در استرالیا، گفته است روز دوشنبه ۱۸ فروردین، ۱۴ کشتی، ۳ هواپیمای غیرنظامی و تا ۹ هواپیمای نظامی در تازه‌ترین دور از عملیات تجسس شرکت می‌کنند.

امیدهای تازه برای یافتن بوئینگ ناپدید شده پرواز ۳۷۰ مالزی با دریافت سیگنال‌ها، در حالی شکل گرفته است که باتری جعبه سیاه عمری محدود دارد و بنا بر تخمین‌های خوشبینانه باید در روزهای پایانی خود باشد.

البته مقام‌ها گفته‌اند جست‌وجو به دنبال هواپیما حتی پس از پایان عمر باتری جعبه سیاه نیز ادامه خواهد داشت.

مارشال آنگس هوستون، سرپرست استرالیایی عملیات جست‌وجو، روز یک‌شنبه به خبرنگاران گفت یک کشتی چینی دو بار سیگنالی (پینگی) را دریافت کرده است که فرکانس آن برابر با فرکانس «دستگاه ضبط صدا و اطلاعات کابین» (در اصطلاح عمومی: جعبه سیاه) است.

سیگنال اول به مدت ۹۰ ثانیه در روز جمعه و سیگنال بعدی در روز شنبه دریافت شده بود.

در همان زمان خبرگزاری رسمی چین، شین‌هوا، اعلام کرده بود که یک هواپیمای آن کشور قطعاتی را در سطح دریا دیده است که به گزارش خبرگزاری فرانسه در «۹۰ کیلومتری محل دریافت سیگنال» رویت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سیگنال سومی را نیز یک کشتی استرالیایی دریافت کرده بود.
یک کشتی استرالیایی مجهز به ردیاب سیگنال‌های جعبه سیاه
یک کشتی استرالیایی مجهز به ردیاب سیگنال‌های جعبه سیاه

خبرگزاری رویترز می‌گوید سیگنال‌های دریافتی به وسیله کشتی چینی صدها مایل دریایی دورتر از محلی که تجسس یک هفته بر آن متمرکز شده، دریافت شده‌اند.

مارشال هوستون می‌گوید این موضوع از اهمیت برخوردار است ولی همچنان باید با احتیاط با آن روبه‌رو شد.

طی هفته‌های گذشته جست‌وجو به دنبال بوئینگ ناپدید شده به جز عکس‌های ماهواره‌ای، رویت‌هایی در سطح دریا و سیگنال‌های اخیر نتیجه ملموسی در بر نداشته و برخی از آنها نیز پس از چندی بی‌ارتباط به هواپیما عنوان شدند.

با این همه نخست‌وزیر مالزی اعلام کرده است که پرواز ۳۷۰ در انتهای اقیانوس هند به پایان رسیده است و هواپیما جایی در جنوب این اقیانوس سقوط کرده است.

کشتی‌های ویژه‌ای که حامل ردیاب‌های جعبه سیاه هستند نیز در محل به کار گرفته شده‌اند.
XS
SM
MD
LG