لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۱

میرحسین موسوی: نمی‌توان امیدی به انتخابات داشت


به گزارش وب‌سایت کلمه، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد از رهبران معترضان در ایران، موفق شدند پس از هفت ماه حبس خانگی، برای نخستين بار با سه فرزند خود ديدار کنند.

آقای موسوی در این دیدار با اشاره به انتخابات پيش روی مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گفت: «با توجه به تداوم وضعيت فعلی نمی‌توان اميدی به انتخابات و شرکت در آن داشت.»

این وب‌سایت خبری می‌افزاید که ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان در ایران، در عین حال در اين ديدار با اشاره به تحولات جاری کشور گفته است: «آينده روشن است.»

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا ۳۳ تن از زندانیان سیاسی در زندان اوین به مناسبت دویستمین روز حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه همسران‌شان بیانیه‌ای از داخل زندان صادر کرده و خواستار پایان دادن به حصر خانگی «رهبران جنبش سبز» شدند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه پیشتر برای نخستین بار به عنوان یک مقام رسمی، به حصر خانگی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی واکنش نشان داده و گفته بود که «حصر خانگی آنها به نفع خودشان است».

میرحسین موسوی همچنين در این دیدار با شرح برخی از محدوديت‌ها اظهار کرده است که «از آنجايی که فشارها و محدوديت‌ها به دليل آرمان و سخن حقی است که هر دو به آن اعتقاد دارند، شکرگزارند و راضی به رضای خدا.»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی بر این پافشاری دارند که در انتخابات دور دهم ریاست جمهوری تقلب شده، و در حالی که شماری از اعضای شورای نگهبان علنا از یک کاندیدا حمایت کرده‌اند نمی‌توانند مرجعی دوباره برای رسیدگی به شکایات باشند.

در این انتخابات، رسانه‌های طرفدار احمدی‌نژاد حتی پیش از شمارش و اعلام نتایج رأی‌گیری پیروزی وی را اعلام کردند. ساعت شش بعداز ظهر روز رأی‌گیری خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی مدعی شد که یکی از نامزدها با ۶۰ درصد آرا به پیروزی رسیده ‌است.

در همین حال شواهد محکم و فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد حکومت جمهوری اسلامی از قبل خود را برای مقابله با اعتراضات آماده کرده بود.

نمونه این شواهد استقرار یگان‌های ضد شورش، قطع سرویس پیامک‌های تلفن همراه و متوقف کردن کار رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباطی اصلاح‌طلبان بود.

به گزارش کلمه، حال خانم رهنورد و آقای موسوی «کاملا خوب بوده و در شرايط مساعد جسمی و روحيه بسيار عالی قرار داشتند».

دراين ديدار ميرحسين موسوی و خانم زهرا رهنورد تاکيد کردند که کليه ارتباطات آنها و نيز دسترسی به روزنامه، راديو و حتی بعضا لوازم نوشتاری قطع شده و تعداد زيادی از آثار هنري‌شان و نقاشی‌های ايشان و خانم رهنورد در روزهای ابتدايی حصر و در بازرسی‌ها از خانه توسط ماموران خارج شده و در جای نامعلومی نگهداری می‌شود.

آقای موسوی و خانم رهنورد تاکيد داشتند که اين اقدامات تنها برای پاک کردن ذهن آنهاست، در حالی که محال است با اين گونه کارها ذهن ايشان نسبت به حقايق پاک شود.

کلمه می‌افزاید: «حضور يک مسئول بلندپايه قضايی در اين ديدار خانوادگی که تنها ديدار موسوی و رهنورد با دختران در خارج از محدوده خیابان پاستور بود از نکات قابل تامل بود که البته اين مسئله با اعتراض شديد ميرحسين موسوی روبه‌رو شد که اين شخص چرا و با دستور چه کسی در خانه فرزندش حضور يافته است.»

هفته گذشته نیز مهدی کروبی، از رهبران معترضان در ایران، در دیدار با خانواده خود پس از نزدیک به هفت ماه با رد اخبار منتشره در رسانه‌های حکومتی ایران تاکید کرد که «بر عقاید خود استوار ایستاده‌ام و ذره‌ای از مواضع خود کوتاه نخواهم آمد.»

XS
SM
MD
LG