لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۷

نتايج بازی های آسيايی؛ ۶۴ طلا برای شرق آسيا، يک طلا برای بقيه آسيا


کاروان پر تعداد ايران در دو روز نخست رقابت ها از دستيابی به مدال طلا بازمانده و با يک نقره و سه برنز، همراه با اندونزی و تايلند در رده يازدهم مشترک رقابت ها قرار دارد.
کاروان پر تعداد ايران در دو روز نخست رقابت ها از دستيابی به مدال طلا بازمانده و با يک نقره و سه برنز، همراه با اندونزی و تايلند در رده يازدهم مشترک رقابت ها قرار دارد.
دومين روز از شانزدهمين دوره بازی های آسيايی در شهر گوانگ ژو با برتری مطلق شرق آسيا در جدول رده بندی مدال ها به پايان رسيد.

دستاورد کاروان ورزشی ايران در دومين روز بازی ها فقط يک مدال برنز بود که در دوچرخه سواری به دست آمد.

تاکنون غير از يک مدال طلا که به هندوستان تعلق گرفته، ساير مدال های زرين که ۶۴ مدال طلا است را کشورهای شرق اين قاره نصيب خود کرده اند.

عدوانی پانکای تنها ورزشکاری است که از منطقه ای غير از شرق آسيا، موفق شده است يک مدال طلا را نصيب خود کند. اين بيلياردباز هندوستانی، در روز نخست رقابت ها به مدال طلای «بيليارد انفرادی انگليسی» دست پيدا کرد.

در اين رقابت ها کاروان پر تعداد ايران در دو روز نخست رقابت ها از دستيابی به مدال طلا بازمانده و با يک نقره و سه برنز، همراه با اندونزی و تايلند در رده يازدهم مشترک رقابت ها قرار دارد.

چين با ۳۷ مدال طلا، با تمام قوا در صدد خلق يک رکورد جديد در تاريخ بازی های آسيايی است. گرچه در رقابت های روز دوم، تيراندازهای کره جنوبی با کسب تمام مدال های طلای توزيع شده، لطمه بزرگی به هدف نهايی چينی ها وارد کردند.

چين در دوره قبلی موفق به کسب ۱۶۶ مدال طلا شد. اما بهترين نتيجه آن ها بيست سال قبل در بازی های آسيايی پکن و با کسب ۱۸۳ مدال طلا رقم خورد.

يک برنز در دوچرخه سواری

در روز دوم بازی های آسيايی ۲۰۱۰ گوانگ ژو، تيم ملی اسپيرينت دوچرخه‌سواری ايران متشکل از محمد پراش، فرشيد فارسی نژاديان و حسن ورپشتی با ثبت زمان ۴۴ ثانيه و ۸۱۵ هزارم ثانيه در رده سوم بازی های آسيايی ۲۰۱۰ قرار گرفت.

در اين ماده تيم چين اول شد و ژاپن به مقام دوم دست يافت. پس از ايران، مالزی در جايگاه چهارم قرار گرفت.

حسن ورپشتی پس از کسب اين مدال به خبرنگاران گفت: «شک نکنيد در روزهای آينده اخبار خوشی از اين رشته خواهيد شنيد. تمام تلاش خودمان را به کار خواهيم بست تا بهترين نتايج تاريخ بازی های آسيايی را در اين رشته رقم بزنيم.»

محمد علی شجاعی سرپرست تيم ملی دوچرخه سواری ايران نيز تاکيد کرد که مدال برنز تيم اسپرينت ايران برای نخستين بار در تاريخ دوچرخه سواری بازی های آسيايی به دست آمده است.

پيش از اين تمام مدال های دوچرخه سواری ايران در بازی های آسيايی، در مواد استقامت و جاده کسب شده بود.

شجاعی درباره مشکلات اين رشته ورزشی در ايران گفت: «تمام پيست‌های دوچرخه سواری ايران بتنی هستند و هيچ کدام شان مسقف نيستند. اين يک ورزش گرانقيمت است. ما بايد اين رشته را در استان‌ها توسعه دهيم در صورتی که ايجاد پيست و تجهيزات دوچرخه سواری و فرستادن مربيان کارآزموده کار مشکلی است.»

گفتنی است در روز نخست بازی ها محمد رضا رودکی در وزن ۱۰۰+ کيلوگرم جودو و احسان پيغمبری در تالو به مدال برنز دست يافتند و تيم تيراندازی بانوان هم روی سکوی دوم ايستاد.
XS
SM
MD
LG