لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۴

ذوب آهن پس از استقلال، پرسپولیس را هم حذف کرد


در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران، ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲-۱ از سد پرسپولیس گذشت و به فینال رسید. این تیم در دور یک چهارم نهایی هم استقلال را از گردونه رقابت‌ها خارج کرده بود.

با حکم کمیته انضباطی قرار بود این بازی بدون حضور تماشاگران برگزار شود اما فقط یک روز قبل، حکم شکست و هزاران هوادار پرسپولیس در ورزشگاه حضور یافتند تا پس از ناکامی تیم‌شان در لیگ بر‌تر مقابل نفت، نظاره‌گر حذف از جام حذفی باشد.

اسماعیل حسن‌زاده رییس کمیته انضباطی با ابراز بی‌اطلاعی در این باره گفته: «چهار سال است رای صادر می‌کنیم و به خوبی بلدیم رای صادر کنیم. کمیته استیناف هم بررسی آرای ما را بلد است. اعضای سازمان لیگ هم اجرای آرای ما را بلد هستند. حال چه اتفاقی رخ داده من بی‌اطلاعم!»

پرسپولیس با سرمربیگری حمید درخشان پس از برتری در شهرآورد تهران، ابتدا طی ۱۲۰ دقیقه از پیروزی مقابل تیم ۱۰ نفره و دسته اولی گل گهر سیرجان بازماند و کار به ضربات پنالتی کشید. سپس مغلوب نفت شد و حالا فرصت راهیابی به فینال جام حذفی را هم از دست داده.

در دقیقه ۶۲ مهدی طارمی از معدود خریدهای موفق این فصل سرخپوشان، پا به توپ وارد محوطه جریمه ذوب آهن شد و با پاس دقیق، توپ را به کاپیتان محمد نوری رساند تا تک گل پرسپولیس به ثمر برسد.

همبازیان نوری فقط شش دقیقه از این گل محافظت کردند و در دقیقه ۶۸ مرتضی تبریزی توانست نتیجه بازی را برابر کند.

در ادامه، مایکل اومانیا کارت قرمز گرفت تا پرسپولیس ۱۰ نفره شود و فشار حملات ذوب آهن افزایش یابد. تشخیص داور، خطای عمد بازیکن کاستاریکایی در مهار توپ با دست بود.

بازیکنان پرسپولیس به لحاظ تاکتیکی یا تحلیل قوای جسمانی، تمایل بیشتری به پایان وقت قانونی و انجام بازی در وقت‌های اضافی و سپس ضربات پنالتی داشتند.

در دقیقه ۹۲ ذوب آهن صاحب ضربه کاشته شد که مهدی رجب‌زاده ۳۶ ساله این ضربه را نواخت و سانتوز مدافع برزیلی ذوب آهن با ضربه سر گل پیروزی تیمش را به تور دروازه سوشا مکانی رساند.

سانتوز در حالی پرید، چرخید و سر زد که قبل از ارسال، نورمحمدی دست‌هایش را دور کمر او قلاب کرده بود اما این حرکت او هم برای ممانعت از حذف پرسپولیس کافی نبود.

پس از این گل، شعارهای آمیخته به فحاشی برخی هواداران پرسپولیس علیه خانواده داور بازی از تلویزیون و در حین پخش زنده به وضوح شنیده می‌شد.

دیگر بازی نیمه نهایی جام حذفی روز شنبه در مشهد بین پدیده و نفت برگزار خواهد شد تا حریف فینالیست ذوب آهن معرفی شود.

در ترکیب ذوب آهن رشید مظاهری، هادی محمدی، کارلوس سانتوز، علی حمام، مهرداد قنبری، قاسم دهنوی، قاسم حدادی‌فر، اکبر ایمانی، مهدی رجب‌زاده، مرتضی تبریزی و اسماعیل فرهادی بازی کردند.

برای پرسپولیس سوشا مکانی، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، محمدرضا خانزاده، حمیدرضا علی عسگری، محمد نوری، احمد نوراللهی، رضا خالقی فر، هادی نوروزی (دقیقه ۷۸ مهدی جعفرپور)، مهرداد کفشگری و مهدی طارمی (دقیقه ۸۹ مهدی دغاغله) به میدان رفتند.

سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن در پایان بازی گفت: «پرسپولیس دچار اشتباه وحشتناکی از سوی مدیریت این باشگاه شد و به همین خاطر باختند. نتیجه را سکو‌ها مشخص نمی‌کند بلکه در زمین تعیین می‌شود. تحقیقات علمی در فوتبال اثبات کرده تعداد زیاد هواداران در ورزشگاه، تعیین‌کننده نتیجه نیست».

حمید درخشان سرمربی پرسپولیس هم به خبرنگاران گفت: «در سیرجان داور با اخطار به بنگر قوای ما را کم کرد. ما را با شرایط بیرونی درگیر کردند که بازی امروز با تماشاگر است یا نیست. امروز هم اخراج اومانیا درست نبود».

یحیی گل‌محمدی بازیکن و سرمربی سابق پرسپولیس که حالا هدایت ذوب آهن را بر عهده دارد نیز گفت: بعد از گل برتری تیمم خوشحالی نکردم و این بر می‌گردد به علاقه من به پرسپولیس. مربی ذوب‌آهن هستم اما لزومی ندیدم شادی خاصی به نمایش بگذارم. پرسپولیسی‌ها اسیر بازی خوب ما شدند. اگر فشاری نبود قطعاً اخراج اومانا هم اتفاق نمی‌افتاد».

XS
SM
MD
LG