لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۳

دو پناهجوی ایرانی در آلمان لب های خود را دوختند


دو تن از هشت پناهجوی ايرانی که از روزدوشنبه، ۱۵خرداد، اعتصاب غذای ديگری را در يکی از شهرهای جنوبی آلمان آغاز کرده اند، در اعتراض به شرايط سخت پناهندگی، لب های خود را دوخته اند.

به گزارش خبرگزاری آلمان، اين دو پناهجو خواهان آن هستند که تقاضای پناهندگی شان، هر چه زودتر مورد پذيرش قرار گيرد.

اين هشت پناهجو ساکن همان مکانی هستند که چهار ماه پيش يک پناهجوی ۲۹ ساله ايرانی به نام محمد رهسپار در آن خودکشی کرد.

آرش دوست حسين، ۳۰ ساله و محمد حسن زاده کلالی، ۳۳ ساله دو پناهجوی ايرانی هستند که از روز دوشنبه اين هفته در اعتراض به شرايط پناهندگی، دو سوی لب های خود را دوخته اند.

شش تن ديگر هم که همراه با اين دو تن اعتصاب غذای نامحدودی را در شهر وورتسبورگ در جنوب آلمان آغاز کرده اند، با نوارهايی که به روی زخم گذاشته می شود، دهان های خود را بسته اند.

در عکسی که در برخی از روزنامه های آلمان منتشر شده است اين دو پناهجوی ايرانی ديده می شوند که در دو سوی پلاکاردی نشسته اند که بر روی آن نوشته شده است: «پس از ۸۰ روز حرکت اعتراضی در خيابان و ۲۶ روز اعتصاب غذا از روز دوشنبه اين هفته با لب های به هم دوخته شده اعتصاب غذای ديگری را تا برآورده شدن خواسته هايمان ادامه می دهيم».

خبرگزاری آلمان – د.پ.آ- هم در گزارشی به عنوان «ايرانی ها به اعتصاب غذای خود شدت بخشيده اند» به ۸۰ روز حرکت اعتراضی پناهجويان ايرانی در شهر وورستبورگ می پردازد و می نويسد: دو تن پناهجوی ايرانی که بار ديگر دست به اعتصاب غذا زده اند، دهان خود را دوخته اند و خواهان آن هستند که اداره کل مهاجران و پناهجويان آلمان هر چه زودتر آنها را به عنوان پناهنده سياسی بشناسد.

مسعود حسين زاده، سخنگوی پناهجويان اعتصابی در شهر وورستبورگ آلمان در گفت و گو با راديو فردا از اين دو پناهجو و انگيزه اصلی آنها در دوختن لب هايشان بيشتر گفته است:

«دو نفر از بچه های ايرانی که پرونده شان در دادگاه می بايست مورد بررسی قرار می گرفت، تصميم به انجام اين کار گرفتند و در واقع با تمام مشکلات ۸۰ روز در خيابان ماندن در سرما و گرما کار آسانی نيست. اعتراضات جدی از سوی آنها در خيابان به طور مدام اعم از اعتصاب غذای تر و نوشتن بيانيه و اکنون هم دوختن لب ها توسط اين دو نفر انجام شده و آنها اين اعتراض را نوعی مبارزه تلقی می کنند.»

دو پناهجويی که لب های خودشان را در شهر وورتسبورگ آلمان دوخته اند ، الان چه مدتی است که در آلمان به سر می برند؟

«اينها بيش از يک سال است که در آلمان به سر می برند و تقاضای اول شان برای درخواست پناهندگی رد شده است و اکنون منتظر رسيدن موعد دادگاه هستند و می بايستی دادگاه در مورد پرونده آنها تصميم بگيرد.»
XS
SM
MD
LG