لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۶

عضو تیم ملی جودوی ایران خبر پناهندگی اش به آلمان را تایید کرد


وحید سرلک می گوید که سرمربی تيم ملی جودو برای دعوت بازيکنان و حمايت در تيم ملی از آن ها پول می گيرد.
وحید سرلک می گوید که سرمربی تيم ملی جودو برای دعوت بازيکنان و حمايت در تيم ملی از آن ها پول می گيرد.
وحيد سرلک، عضو تيم ملی جودو ایران با تایید خبر پناهندگی اش به آلمان گفت: «احسان رجبی ملی پوش سنگين وزن جودو نيز همين وضعيت را دارد و به زودی برای تيم ملی آمريکا مبارزه خواهد کرد.»

وحيد سرلک، ملی پوش سبک وزن جودوی ايران، در مسابقات جهانی ۲۰۰۹ هلند که همه اعضای تيم ايران از دور مسابقات حذف شدند، رتبه پنجم را نصيب خود کرد تا موفق ترين عضو تيم باشد.

در تعطيلات نوروزی سال ۱۳۸۹، فدراسيون جودو اعلام کرد با توجه به نمايش عالی سرلک در هلند، او با انعقاد قرارداد به باشگاه المپيک روتردام پيوسته است. در آن مقطع گفته شد که سرلک به اتفاق ون تيچلت قهرمان بلژيکی جهان، اين تيم را در فصل جاری يوروليگ همراهی خواهند کرد.

سرلک مدتی بعد به ايران برگشت تا مجدداً برای حضور در ليگ هلند، به اين کشور برگردد اما اين بار، رواديد هلند برای او صادر نشد. مدتی بعد، سرلک به آلمان رفت. اما اين بار، ديگر بازگشتی در کار نبود.

فدراسيون جودو اعلام کرد او مثل يک سرباز، هميشه در خدمت تيم ملی است و هرگاه به او نياز داشته باشيم به ايران خواهد آمد. ارديبهشت ماه سال جاری، مسابقات گزينشی المپيک در تونس برگزار می شد اما سرلک به ايران نيامد.

در ماه خرداد، برای مسابقات گزينشی المپيک در اسپانيا از او دعوت شد اما وی باز هم از بازگشت به ايران خود داری کرد. تيرماه در مسابقات جايزه بزرگ روسيه نيز اين جودوکا، دعوت مربيان تيم ملی را بدون پاسخ گذاشت.

از سياست های غلط فدراسيون خسته شدم و ديگر به ايران بازنخواهم گشت. درخواست پناهندگی خود را داده ام از اين پس برای تيم ملی آلمان بازی خواهم کرد. يک ايرانی هستم و به ايرانی بودن خود افتخار می کنم ولی آلمان مرا برای خودم می خواهد نه چاپلوسی.

وحید سرلک در گفت و گو با خبرگزاری مهر
شهريورماه نيز در اردوی تيم ملی در فرانسه و سپس مسابقات جهانی در توکيو، باز هم جای خالی سرلک در تيم ملی محسوس بود.

این در حالی بود که در پی هر غيبت این جودوکار ایرانی، فدراسيون اعلام می کرد او در مسابقات بعدی به ايران برمی گردد و تيم ملی را همراهی می کند.

رییس فدراسيون نيز تاکيد کرد که در بازی های آسيايی گوانگجو، سرلک عضو تيم همواره ناموفق جودوی ايران خواهد بود. اما در گوانگجو نيز سرلک حاضر نبود تا از ناکامی های جودوی ايران بکاهد.

اظهارات سرلک پس از پناهندگی

خبرگزاری مهر، گفت و گويی با وحيد سرلک انجام داده است. او می گويد: «سال ۲۰۰۵ با وعده مسئولان فدراسيون، برای جلوگيری از محروميت فدراسيون جودو، مصلحتی باختم تا دور بعد به نماينده اسرائيل برخورد نکنم. چرا که اگر من با اسرائيلی بازی نمی کردم فدراسيون محروم می شد. در حالی که می توانستم به مدال برنز برسم. اما وقتی به ايران برگشتم همه قول های خانه و ماشين فراموش شد.»

سرلک در ادامه گفته است: «زمانی که تيم ملی نتيجه می گرفت نمی دانم چه اتفاقی می افتاد که فقط وضع مالی رییس فدراسيون و سرمربی تيم بهتر می شد. ما چند ماه به چند ماه حقوق نمی گرفتيم ولی سرمربی تيم ملی، ماشين مدل بالا و جديد می خريد.»

او همچنين مدعی شد که سرمربی تيم ملی جودو برای دعوت بازيکنان و حمايت در تيم ملی از آن ها پول می گيرد.

جودوکای پناهنده شده به آلمان می گويد: «از سياست های غلط فدراسيون خسته شدم و ديگر به ايران بازنخواهم گشت. درخواست پناهندگی خود را داده ام از اين پس برای تيم ملی آلمان بازی خواهم کرد. يک ايرانی هستم و به ايرانی بودن خود افتخار می کنم ولی آلمان مرا برای خودم می خواهد نه چاپلوسی.»
XS
SM
MD
LG