لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۳

بازداشت ۹ ساعته محمد حسین کروبی


محمدحسین کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی صبح روز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه در منزل مسکونی خود بازداشت و پس از ۹ ساعت آزاد شد.

سایت سحام نیوز، وابسته به حزب اعتماد ملی در گزارش خود نوشته است: «ﺑﺎ ﺣﻀﻮر ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه دادﺳﺘﺎن، هفت ﻣﺎﻣﻮر اﻣﻨﯿﺘﯽ ﺗﻤﺎﻣﯽ وﺳﺎﯾﻞ ﺷﺨﺼﯽ از ﺟﻤﻠه ﻟﭗ ﺗﺎپ و ﺗﻠﻔﻦ ھﻤﺮاه و ﻧﯿﺰ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﮐﺎرت ھﺎی ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺧﺎﻧﻮاده ﺣﺴﯿﻦ ﮐﺮوﺑﯽ را ﺿﺒﻂ کرده و ﺑﺎ ﺧﻮد ﺑﺮدﻧﺪ.»

این گزارش می‌گوید در جریان این بازداشت، کامپیوترهای شخصی دو فرزند آقای کروبی هم ضبط شده و بخشی از وسایل شخصی خانواده محمدحسین کروبی هم از خانه بیرون برده شده است.

به گزارش سحام نیوز، محمدحسین کروبی برای بازجویی به زندان اوین منتقل شده و پس از پنج ساعت دوباره آزاد شده است.

محمدتقی کروبی، دیگر فرزند آقای کروبی در گفت‌وگو با رادیو فردا ضمن تایید این گزارش‌ها گفت: «ساعت هشت صبح در برنامه‌ای همزمان ماموران امنیتی فرزندان میرحسین موسوی و نیز برادرم حسین کروبی را بازداشت کرده و وسایل شخصی و حتی کامپیوترهای آنها را با خود می‌برند. حوالی پنج عصر آزاد می‌شوند و گویا مسئله در مورد نامه مشترک دو خانواده کروبی و موسوی در مورد وضعیت پسرانشان بوده‌اند.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:01 0:00
لینک مستقیم

محمد تقی کروبی درباره رویه قضایی دستگیری برادرش افزود: «اینها را احضار نکرده بودند، می‌آیند و بازداشت می‌کنند و وسایل شخصی از سند خانه و چک بانکی گرفته تا کامپیوترها را می‌برند و نمی‌دانم چرا حکومت فکر می‌کند فرزندان خانواده‌هایی که پدرانشان دو سال است در بازداشت هستند، چون می‌گویند آنها را آزاد کنید، به آنها یورش برده و بازداشت کنند.»

وی افزود: «اساس حکومت می‌خواهد هیچ حرفی زده نشود. حتی می‌گوید نگویید چرا پدر ما را بازداشت کرده‌اید.»

روز دوشنبه، ۲۳ بهمن ماه، خبر دادند که دو دختر ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد «پس از ساعاتی حضور در دادسرای اوين» آزاد شدند.

سايت «کلمه» خبر بازداشت زهرا و نرگس موسوی را منتشر کرده بود ولی دفتر سخنگوی قوه قضائيه به خبرگزاری مهر گفت: «دادستان تهران اعلام کرده است که موضوع دستگيری و بازداشت نبوده است.»

دفتر غلامحسين محسنی اژه ای گفته است که دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد «احضار» شده بودند، اين در حالی است که به نوشته سايت «کلمه»، ماموران امنيتی امروز در منزل دختران ميرحسين حضور پيدا کرده و با تفتيش منزل، آنها را بازداشت کرده بودند.

ميرحسين موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ و پس از درخواست مجوز برای راهپيمايی با هدف حمايت از جنبش‌های اعتراضی در خاورميانه، در حصر خانگی هستند و کليه کانال‌های ارتباطی آنها با نزديکان و هواداران‌شان مسدود شده است.

در روزهای اخیر فشارها و دستگیری‌‌ها افزایش یافته است. وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای که عصر روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در خبرگزاری‌ها منتشر شد، گفت: «روزنامه‌نگارانی که در روزهای گذشته بازداشت شده‌اند، اعضای یک «شبکه رسانه‌ای متصل به اردوگاه رسانه‌ای استکبار» هستند.

این وزارتخانه از احتمال آزادی گروهی از روزنامه‌نگاران بازداشت‌شده و احضار و بازداشت گروهی دیگر از روزنامه‌نگاران در روز‌های آینده خبر داده است.
XS
SM
MD
LG