لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۳

انفجارهای پياپی در چند منطقه مختلف سوريه


تصاویری که روز دوشنبه از تلویزیون دولتی سوریه پخش شده و گفته شد انفجار از سوی «گروه های تروریستی» بوده است
تصاویری که روز دوشنبه از تلویزیون دولتی سوریه پخش شده و گفته شد انفجار از سوی «گروه های تروریستی» بوده است
گزارش ها حاکی است در پی شلیک به ساختمان بانک مرکزی سوريه در دمشق پايتخت اين کشور و نیز دو انفجار در شهرهای ادلب و انفجار يک خودروی بمب گذاری شده در نزديکی دمشق، شماری کشته و زخمی شده اند. عوامل این انفجارها به طور مشخص معلوم نشده است.

خبرگزاری دولتی سوريه می گوید «يک گروه مسلح تروريست» بامداد دوشنبه با شليک گلوله آر پی جی، ساختمان بانک مرکزی کشور را در منطقه سبع بحرات دمشق هدف قرار داده اند که آسيب‌های اندکی به ساختمان رسيده است.

گزارشگر تلويزيون تلويزيون سوريه گفت که سه فرد مسلح ساعت يک بامداد در حمله با بانک مرکزی شرکت داشتند و همه آن‌ها پس از آن فرار کردند.

شورای عمومی انقلاب سوريه – از تشکيلات مخالفان دولت اين کشور- با رد دخالت معترضان در اين حمله، اعلام کرد که انفجاری منطقه سبع بحرات دمشق را در ساعات بامداد لرزاند و نيروهای امنيتی از ساعت‌ها پيش از اين انفجار، حضور گسترده‌ای در منطقه داشتند.

خبرگزاری دولتی سوريه همچنين گزارش داد که يک گروه مسلح ديگر، گشت پليس در منطقه رکن الدين دمشق را هدف قرار دادند که باعث زخمی شدن چهارتن از نيروهای گشتی شده است.

شورای ملی سوريه که در آن طيف‌های گسترده‌ای از معترضان حضور دارند، دولت را متهم به دست داشتن در اين حملات کرده و گفته مخالفان در این حملات دست نداشته اند.

در بيانيه اين شورا آمده است: «اين انفجار‌ها يکی از نمايش‌های آشکار نظام است که از راه آن می‌خواهد حضور نيرو‌هايش در در مناطق مختلف توجيه کند تا مانع از برگزاری تظاهرات مسالمت آميز شود.»

گروه فعالان ديده‌بان حقوق بشر سوريه هم روز دوشنبه اعلام کرد بيش از ۲۰ تن در دو انفجار که دو مرکز سازمان اطلاعات نيروی هوايی و سازمان اطلاعات نظامی در ادلب را هدف قرار داد، کشته شده و شماری هم زخمی شدند.

اتحاديه کميته‌های هماهنگی اعتراض‌های سوريه در بيانيه‌ای با رد دست داشتن مخالفان در اين انفجار‌ها، نظام حاکم را متهم به ساخته و پرداختن این گزارش ها کرد. در اين بيانيه آمده است که نظام حاکم می‌خواهد «افسانه حضور گروه‌های تروريست» را ثابت کند.

اين اتحاديه خواستار اجرای تحقيقی بين المللی برای پی بردن به عوامل انفجار‌ها شده است.
XS
SM
MD
LG