لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۲

بنیان گذار «فيس بوک» به عنوان مرد سال مجله تايم انتخاب شد


مار ک زاکربرگ
مار ک زاکربرگ
«مارک زاکربرگ»، بنيان گذار و رييس شبکه اجتماعی «فيس بوک» به عنوان مرد سال مجله تايم انتخاب شد. ايجاد محيطی که در آن مردم به اشکال جديد با هم ارتباط برقرار می کنند، از دلايل اين انتخاب ذکر شده است.

«ريک استنگل»، سردبير مجله تايم روز چهارشنبه در يک برنامه تلويزيونی، انتخاب نهايی مرد سال مجله تايم را انتخاب کرد.

مجله تايم در وبسايت خود و درباره اين انتخاب نوشته است: «فيس بوک شايد به عنوان يک شوخی شروع شد ولی تاثير زيادی در شبکه های اجتماعی گذاشت و روش های ارتباطی و تجاری مردم را کاملا متحول کرد که نتيجه کار مارک زاکربرگ است.»

سردبير تايم هم در يادداشتی در وبسايت اين هفته نامه نوشته است: « زاکربرگ ۲۶ ساله، يک سال بزرگتر از اولين انتخاب مرد سال مجله تايم، «چارلز ليندبرگ» است که او هم از فناوری استفاده کرد تا دو قاره را به هم پيوند دهد. زاکربرگ، همسن ملکه اليزابت، ملکه بريتانيا در زمانی است که او به عنوان چهره برتر مجله تايم در سال ۱۹۵۲ انتخاب شد. اما برخلاف ملکه بريتانيا، او يک امپراتوری را به ارث نبرد، که خودش يک امپراتوری بنا کرد.»

در ادامه اين يادداشت آمده است: «به خاطر متصل کردن بيش از نيم ميليارد انسان (کاری که پيش از اين به هيچ شکلی انجام نشده بود) و ساخت محيطی از اطلاعات که حتی کمی ترسناک است و همچنين تغيير زندگی ما و اين که چطور نوآوری می کنيم و هنوز می توانيم خوش بين و مثبت انديش بمانيم، مارک اليوت زاکربرگ به عنوان مرد سال مجله تايم انتخاب می شود.»

مجله تايم سال گذشته، « بن برنانکی» رييس خزانه داری آمريکا را با عنوان مرد سال و يک سال پيشتر، باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا را به عنوان چهره سال معرفی کرده بود.

امسال در مرحله نهايی،چهار نامزد حضور داشتند. مارک زاکربرگ، رييس فيس بوک، حامد کرزی، رييس جمهوری افغانستان، معدنچیان شیلیایی، جولين آسانژ از بنيان گذاران ويکی ليکس و البته جنبش موسوم به «حزب چای» يا «تی پارتی» که از طيفی از تندروهای نزديک به محافظه کاران در آمريکا تشکيل شده است.

آیت الله روح الله خمینی به عنوان رهبر انقلاب اسلامی در ایران و محمد مصدق، نخست وزیر و از عوامل اصلی ملی کردن صنعت نفت در ایران هم در سال های گذشته به عنوان چهره سال مجله تایم انتخاب شده اند.
XS
SM
MD
LG