لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۹

گردهمایی جوانان ایرانی مقیم اروپا در برلین


اولين همايش سراسری جوانان ايرانی مقيم اروپا از روز جمعه، در دانشگاه آزاد برلين آغاز به کار کرد. اين همايش در پايتخت آلمان از سوی مجموعه ای از شبکه های محلی جوانان و دانشجويان و فعالان جوان خارج از ايران برگزار می شود.

اولين همايش سراسری جوانان ايرانی مقيم اروپا که روز جمعه آغاز به کار کرد، تا روز يکشنبه ادامه خواهد داشت.



سارا دهکردی، از مسئولان همايش سراسری جوانان ايرانی مقيم اروپا، با اشاره به اينکه در روز جمعه، ۵۰ نماينده در اين همايش شرکت کردند، به «راديو فردا» می‌گويد که انتظار می‌رود شمار اين نمايندگان در روزهای شنبه و يکشنبه به ۸۰ نفر برسد.

وی می افزايد: «شرکت کنندگان از شهرهای آلمان، بلژيک، اتريش، ايتاليا، فرانسه، هلند و چند کشور ديگر به همايش آمده‌اند.»

برگزارکنندگان همايش سراسری جوانان مقيم اروپا در توضيح دلايل برگزاری چنين نشستی در وبلاگ خود نوشته‌اند: «آنانی که نمی‌خواهند به زيستن در فاجعه خو کنند، همواره جويای راه هايی هستند که اميدها و تلاش های خود برای بازسازی جامعه را در بسترهای جمعی سامان دهند.»

آنان در ادامه با اشاره به شرايط سياسی کنونی جامعه ايران افزوده اند:« جنبش اعتراضی به مرحله ای از حيات خود رسيده است که نياز به بازنگری دقيق گذشته و ترسيم چشم انداز نوين برای هستی و کنش خود در آينده دارد.»

در اين ارتباط، « سازمان يابی از پايين» به عنوان ضرورتی انکار ناپذير با توجه به تجربه فراز و فرودهای جنبش اعتراضی در ايران از سوی برگزارکنندگان همايش سراسری جوانان مقيم اروپا مورد تاکيد قرار گرفته است.

سارا دهکردی دراين مورد گفت: «برای جوانان و دانشجويانی که در يک سال اخير و پس از انتخابات رياست جمهوری، در حرکت های مختلف خارج از ايران فعاليت کردند، اين ضرورت را احساس کردند که سازمان يا تشکلی را به وجود آورند که بتوانند گستره‌تر و وسيع‌تر فعاليت کنند.»

خانم دهکردی افزود: «هدف اين بود که اين سازمان يابی اگر بخواهد شکل بگيرد، بايد از پايين شکل بگيرد، يعنی يک عده از بالا تعيين نکنند که اين سازمان چگونه شکل بگيرد و چه چهارچوبی داشته باشد. بنابراين گفتيم که اولين قدم در اين راه، ديالوگ و گفت و گو است و بعد از درون چنين ديالوگی، بتوان يک سازمان جوانان و دانشجويان تشکيل بدهيم.»

بر اساس اين گزارش، سلسله جلسات و گفت‌وگوهايی ميان جمع هايی از دانشجويان و فعالان سياسی جوان خارج از ايران در مورد زمينه سازی برای سازمان‌يابی مستقل و فرامحلی جوانان و دانشجويان خارج از ايران آغاز شد.

برگزارکنندگان همايش سراسری جوانان مقيم اروپا گفته اند که ضرورت های سازمان يابی مستقل و فرامحلی جوانان و دانشجويان خارج از ايران، دشواری های وضعيت سياسی حاضر، بازخوانی تجارب فعاليت شبکه های جوانان خارج از ايران کشور، به ويژه در سال گذشته و بررسی تجارب بين المللی در زمينه سازمان يابی جوانان و دانشجويان از محورهای اين نشست سه روزه در برلين خواهد بود.
  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG