لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۰

صعود استقلال به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران


تیم فوتبال استقلال با برتری ۲-۱ مقابل نفت تهران، در رده نخست لیگ برتر فوتبال ایران قرار گرفت.

استقلال از مهر ۱۳۹۲ که با نفت به تساوی ۱-۱ رسید، از گشودن دروازه این تیم بازمانده و سه شکست متوالی را تجربه کرده بود. به این ترتیب آنها پس از ۷۰۲ روز در شهرآورد کوچک تهران به گل رسیدند و سه امتیاز حساس را نیز کسب کردند.

شاگردان پرویز مظلومی با این پیروزی ۱۵ امتیازی شدند تا با یک امتیاز فاصله نسبت به سپاهان، در صدر بایستند. همنام خوزستانی آبی‌پوشان نیز در رده سوم قرار دارد.

در جدال استقلال و نفت، نیمه دوم بازی از لحاظ کیفیت، هیجان و موقعیت‌های پدید آمده روی دروازه دو تیم، شباهتی به بازی سرد و آرام دو تیم در نیمه نخست نداشت.

در این بازی علیرضا منصوریان برخلاف سایر مسابقات، به خاطر پیشینه‌اش در استقلال از روی نیمکت بلند نشد و به صورت نشسته تیمش را هدایت کرد. رفتاری وفادارانه نسبت به تیم سابق که البته در قبال تیمی که با آن قرارداد دارد، حرفه‌ای نیست و در فوتبال جهان نیز برای مربیان، مصداق مشابهی ندارد.

نفتی‌ها با پذیرش این شکست، پس از حذف از لیگ قهرمانان آسیا حالا در لیگ برتر نیز در رده پانزدهم قرار دارند.

در دقیقه ۵۲ فخرالدینی با شوت سنگین از پشت محوطه جریمه دروازه نفت را باز کرد تا حساب کار یک بر صفر به سود استقلال شود. یک دقیقه بعد جابر انصاری موقعیتی طلایی برای افزایش فاصله دو تیم را از دست داد.

کاری که انصاری از پس آن برنیامد را سه دقیقه بعد امید ابراهیمی به انجام رساند. خطای پنالتی روی شهباززاده و شوت ابراهیمی، استقلال را ۲-۰ پیش انداخت.

نفتی‌ها که گویی باید عقب می‌افتادند تا توان تهاجمی خود را به نمایش بگذارند، حملات گسترده‌ای را روی دروازه و خط دفاعی استقلال تدارک دیدند.

در دقیقه ۶۵ آلویس نانگ با فرار از دام آفساید، پشت مدافعان جا مانده استقلال قرار گرفت و با عبور دادن توپ از رحمتی، اختلاف را به حداقل رساند. او در ادامه می‌توانست حتی گل مساوی را هم بزند اما در تغییر نتیجه مسابقه ناکام ماند.

دقایق باقی مانده نیز سرشار از خطرآفرینی نفتی‌ها روی دروازه استقلال و همچنین چند ضد حمله از جانب آبی‌پوشان تهران بود.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی، امین حاج‌محمدی، حنیف عمران‌زاده، میثم مجیدی، میلاد فخرالدینی، امید ابراهیمی، روزبه چشمی، خسرو حیدری (بهنام برزای)، محسن کریمی (محمدرضا خرسندنیا)، جابر انصاری (پرو پجیچ) و سجاد شهباززاده بازی کردند.

برای نفت وحید شیخ‌ویسی درون دروازه ایستاد. وقتی علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش نفتی‌ها متوجه شد که جایی در ترکیب اصلی ندارد، حاضر نشد گرم کند و به همین خاطر از فهرست ۱۸ نفره تیمش هم خط خورد.

سیدجلال حسینی، کارلوس سانتوس، وحید حمدی‌نژاد، سیامک کوروشی، مهدی شیری، مهدی مؤمنی (امیر ارسلان مطهری)، وحید امیری، حمید بوحمدان (عباس بوعذار)، پیام صادقیان و آلویز نانگ، دیگر بازیکنان نفت در این مسابقه بودند.

پرویز مظلومی پس از پیروزی تیمش گفت: نیمه اول چنگی به دل نزد اما عملکرد حریف در این نیمه را به طور کامل آنالیز کردیم. متأسفم که بعد از گل دوم کمی عقب کشیدیم. این باعث شد که روی دروازه ما فشار بیاورند.

سرمربی نفت هم با انتقاد از بیرانوند گفت: اگر بازیکنی فقط خودش را ببیند و تیم را نبیند به تیم آسیب می‌رساند. بیرانوند برای رحمتی شدن و رسیدن به تیم ملی فاصله دارد. این حرکت کارت قرمز دارد. قطعاً با او برخورد خواهیم کرد.

XS
SM
MD
LG