لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۰

حسن روحانی و «شرایط ویژه» برای حضور زنان در کابینه


دولت یازدهم در حال هفته گذشته کار خود را آغاز کرد که نام هیچ زنی در میان هیئت وزیران دیده نمی‌شود. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، دوشنبه ۲۸ مرداد، اعلام کرد که استفاده نکردن از زنان در سطح وزرا به دلیل «شرایط ویژه» کشور روی داده است.

رئیس دولت یازدهم در عین حال با بیان اینکه در بسیاری از امور زنان تحصیل‌کرده هستند و برای پذیرش مسئولیت آمادگی دارند، گفت که از وزرای خود خواسته است تا تلاش کنند از زنان و جوانان استفاده کنند.

حسن روحانی گفته است که خودش هم تلاش می‌کنند در دولت از زنان استفاده کند، و تأکید کرده که منتی بر سر خانم‌ها نمی‌گذارد چرا که این حق قانونی و طبیعی آنهاست.

در برنامه این هفته صدایی دیگر، آسیه امینی، فعال مسایل زنان و مهدی مهدوی آزاد، تحلیل‌گر سیاسی به بررسی «شرایط ویژه»ای پرداخته‌اند که آقای روحانی آن را زمینه‌ساز عدم استفاده از زنان در هیئت وزیران، عنوان کرده است:
please wait

No media source currently available

0:00 0:11:27 0:00
لینک مستقیم
  • 16x9 Image

    رویا کریمی مجد

    رویا کریمی مجد روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ در ایران آغاز کرد و اردیبهشت ۱۳۸۷ به رادیو فردا پبوست. او تهیه‌کنندگی برنامه هفتگی صدایی دیگر را که به بررسی مسایل زنان اختصاص دارد، برعهده دارد.  در سال ۲۰۱۵ میکروفن طلایی جشنواره رادیویی نیویورک به  برنامه رادیویی «سنت تیغ» که رویا کریمی مجد آن را تهیه کرده بود تعلق یافت. 

XS
SM
MD
LG