لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۷

فاطمه کروبی برای مداوا از حبس خانگی خارج شد


سایت سحام نیوز گزارش داده است، مسئولان امنیتی پس از مدت‌‌ها، سرانجام به فاطمه کروبی اجازه داده‌اند، از حبس خانگی خارج شده تا امور درمانی خود را پیگیری کند.

مهدی کروبی به همراه همسرش فاطمه کروبی از روز ۲۱ بهمن سال گذشته و پس از فراخوان راهپیمایی ۲۵ بهمن ماه که شمار زیادی از هواداران جنبش سبز را به خیابان‌ها کشاند، در حبس خانگی به سر می‌برند.

میرحسین موسوی و زهرا رهنورد نیز در بازداشت خانگی به سرمی‌برند و این در حالی است که پدر میرحسین موسوی در فرودین ماه امسال درگذشت و نیروهای امنیتی از برگزاری مراسم ختم وی جلوگیری کرده و در مراسم تشییع نیز اخلال کردند.

میرحسین موسوی با حضور ماموران امنیتی تنها مدت کوتاهی اجازه یافت بر سر جنازه پدر حاضر شود و دامادش نیز به شدت در مراسم تشییع مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

میراسماعیل موسوی، پدر میرحسین، پیش از انقلاب در خانه خود مدتی به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی پناه داده بود.

بیش از هفتاد روز حبس خانگی مهدی و فاطمه کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد می‌گذرد و هنوز هیچ رویه قضایی درباره حبس خانگی آنها و محرومیت آنها از حقوق ابتدایی‌شان طی نشده است.

پیش از این صادق لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، گفته بود که هرگونه تصمیم‌‌گیری در مورد میرحسین موسوی و مهدی کروبی به عهده شخص آیت‌الله خامنه‌ای است.

درهمین حال آیت‌الله دستغیب، عضو مجلس خبرگان رهبری، که از حاکمیت به ويژه به دلیل برخوردهای پس از انتخابات ریاست جمهوری انتقاد داشته است، در دعای آخرین جلسه تفسیر قرآن خود، خواستار آزادی میرحسین موسوی، مهدی کروبی و همسرانشان شد.

آیت‌‌الله دستغیب گفت: «از خدای تعالی می‌خواهیم که این وضع بحرانی به پایان برسد و همه مردم ایران شاهد آزادی آقایان موسوی و کروبی و همسرانشان و همه زندانیان سیاسی باشند.»

پیشتر نیز آيت‌الله علی‌محمد دستغيب درپیامی که به ميرحسين موسوی به مناسبت در گذشت پدرش داده بود در انتقاد به این وضعیت تصریح کرده بود: «اينجانب از هیات حاکمه می‌خواهم که به حصر شما و همسر محترمه‌تان و حجت الاسلام و المسلمين کروبی و همسر ايشان پايان دهند و بدانند که هيچ مجتهد عادلی اين حصر را امضاء‌ نمی‌کند. اگر به نظر آنها شما متهم به جرمی می‌باشيد چرا شما و آقای کروبی را در دادگاه صالح در نزد مجتهد عادل نمی‌آورند تا بتوانيد از خود دفاع کنيد، و همه بشنوند و ببينند که اين همه اتّهامات از کجا پيدا شده است.»
XS
SM
MD
LG