لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۲۶

مطهری: رهبری به احمدی نژاد گفته‌ است وزیر دیگری برکنار نشود


 علی مطهری
علی مطهری
در واکنش به انتشار برخی شایعه‌ها، درباره عزل وزیر فرهنگ و ارشاد، علی مطهری، از نمایندگان مجلس می‌گوید پس از برکناری منوچهر متکی، آیت الله خامنه‌ای به رئیس دولت گفته است وزیر دیگری را عزل نکند.
علی مطهری، نماینده اصولگرا و از منتقدان محمود احمدی‌نژاد، در این باره به خبرآنلاین گفت: «بعید می‌دانم که آقای احمدی‌نژاد وزیر دیگری را عزل کرده باشد.»

علی مطهری ضمن بی‌اطلاعی از برکناری احتمالی وزیر ارشاد گفت: «شنیده‌ام که پس از برکناری آقای متکی، رهبری به رئیس جمهور گفته‌اند که دیگر وزیری را عزل نکند.»

این نماینده منتقد دولت همچنین با کنایه افزود: «مگر اینکه آقای حسینی هم به مشایی پشت کرده باشد.»

روز چهارشنبه، جواد شمقدری، معاون امور سینمایی وزیر ارشاد هم در واکنش شایعه برکناری وزیر ارشاد، گفته بود محمد حسینی «از مورد اعتمادترین وزرا نزد دکتر احمدی‌نژاد هستند»
و پخش این خبر را به «معاندان» نسبت داده بود.

در همین حال، جواد آرین‌منش نیز، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نیز در واکنش به این شایعه، ضمن بی‌اطلاعی از این موضوع گفته بود : «البته تجربه برکناری وزرا در دو دولت آقای احمدی‌نژاد نشان می‌دهد که اینگونه اخبار ابتدا تکذیب می‌شود ولی بعد تایید می‌شود.»

ستار هدایتخواه، دیگر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، نیز با اظهار بی‌اطلاعی از این خبر، عملکرد وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد را مثبت ارزیابی کرده است.

در هفته‌های گذشته، شمار زیادی از مقام‌های دولتی از کار برکنار شدند که از این میان برکناری منوچهر متکی، از وزارت خارجه، بیش از همه خبرساز شد.

منوچهر متکی، در حالی از سمت خود برکنار شد که در ماموریت و در کشور سنگال به سر می‌برد و به گفته خود وی خبر برکناری‌اش را از مقام‌های سنگالی شنیده است.

ادعایی که از سوی محمود احمدی‌نژاد در یک کنفرانس خبری در ترکیه تکذیب شد و منوچهر متکی نیز در واکنش گفته‌های رئیس سابق خود را رد کرد.

مهرداد بذرپاش، رئیس سازمان ملی جوانان، و محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز از دیگر مقام‌هایی هستند که در روزهای اخیر از سمت خود برکنار شده‌اند.

با این حال موج برکناری‌های به اینجا ختم نشد و محمود احمدی‌نژاد رو ز یکشنبه با حکمی، ۱۴ مشاور خود را به طور ناگهانی از کار برکنار کرد.

به گفته مهدی کلهر، مشاور سابق مطبوعاتی ریاست جمهوری، وی از دلیل برکناری خود بی‌اطلاع بوده است.

همزمان با این برکناری این مشاوران، سایت خبری مشرق، نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، در خبری در این باره نوشت: «برخی منابع با اشاره به ناکارآمدی برخی مشاوران رئیس جمهور از این اقدام به عنوان سبک‌سازی ضروری در دولت یاد می‌کنند.»

محمود احمدی نژاد در دوره چهار ساله دولت نهم ، وزیران وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، نفت، صنایع و معادن، تعاون، رفاه و تامین اجتماعی، کشور، اقتصاد و امور دارایی، دادگستری، راه و ترابری، اطلاعات و ارشاد را تغییر داده است.
XS
SM
MD
LG