لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۶

خودکشی در برابر پارلمان یونان در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی


 محلی که شهروند یونانی دست به خودکشی زد.
محلی که شهروند یونانی دست به خودکشی زد.
در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت، یک داروساز بازنشسته یونانی، روز چهارشنبه، در برابر پارلمان این کشور به ضرب گلوله به زندگی خود پایان داد و این کشور را در شوک فرو برد.

این بازنشسته ۷۷ ساله در یادداشتی دلیل خودکشی خود را سیاست‌‌های اقتصادی دولت اعلام کرده و گفته است که به دلیل این سیاست‌ها، حقوق بازنشستگی وی از بین رفته و او را در وضعیت بغرنجی قرار گرفته است.

دیمتریس کریستولاس، در این یادداشت وضع کنونی یونان را با یونان اشغال شده از سوی نازی‌ها در سال ۱۹۴۱ مقایسه کرده، و نوشته است: «این دولت اشغالگر... به معنی دقیق کلمه، توانایی من برای ادامه حیات را از بین برده، چراکه من به مدت ۳۵ سال با حقوق بازنشستگی امرار معاش می‌کردم.»

این شهروند یونانی در آخرین یادداشت زندگی‌اش، می‌نویسد: «من راه دیگری برای پایان شرافتمندانه پیدا نکردم قبل از اینکه مجبور بشوم از میان آشغال‌ها برای خود غذا پیدا کنم.»

خبرگزاری فرانسه به مقل از یک منبع آگاه در پلیس یونان گزارش کرده که این شهروند مبتلا به بیماری سرطان نیز بوده است.

یونان از سال ۲۰۱۰ تمهیدات بسیار سخت اقتصادی را در این کشور به اجرا گذاشته تا بتواند شرایط دریافت وام از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول را برآورده کند.

میدان سینتاگما، که پارلمان یونان در آن قرار دارد از دوسال پیش تاکنون صحنه‌ اعتراض‌های گسترده معترضان یونانی بوده است.

عصر چهارشنبه نزدیک به هزار نفر در محل خودکشی این بازنشسته یونانی اجتماع کرده و برای او شمع روشن کردند که به زد و خورد با پلیس منتهی شد.

در ایتالیا نیز، که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد، در طول دو هفته گذشته ۵ نفر به دلایل اقتصادی خودکشی کردند.

روزنامه نئا، روز پنجشنبه در گزارشی نوشت که در طول سال گذشته در یونان نزدیک به ۴۵۰ نفر به زندگی خود پایان دادند و ۶۰۰ نفر نیز خودکشی ناموفق داشتند.
XS
SM
MD
LG