لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۹

هشدار رییس دادگستری رفسنجان درباره استفاده از تصاویر محمد خاتمی


بنابر اعلام رسمی مقام‌های بلند‌پایه قوه قضائیه٬ محمد خاتمی٬ «ممنوع التصویر»، «ممنوع البیان» و «ممنوع الخروج» شده است.
بنابر اعلام رسمی مقام‌های بلند‌پایه قوه قضائیه٬ محمد خاتمی٬ «ممنوع التصویر»، «ممنوع البیان» و «ممنوع الخروج» شده است.

مهدی پورمحمدی٬ رییس دادگستری شهر رفسنجان در استان کرمان، اعلام کرده که محمد خاتمی «ممنوع‌التصویر»، «ممنوع‌البیان» و «ممنوع‌الخروج» است و کسی «حق ندارد مطلب یا عکسی از وی چاپ و توزیع» کند.

سایت محلی «خانه خشتی» روز چهارشنبه ۲۸ بهمن‌ماه گزارش داد که آقای پورمحمدی در جمع فعالان رسانه‌ای٬ تبلیغات و انتخاباتی شهر اظهار داشت: «رییس دولت اصلاحات به ماموریت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دستور دادستان کل کشور دارای سه ممنوعیت تصویر، بیان و خروج از کشور است».

این مقام قضایی سپس هشدار داد که «هرکس از این قانون تخطی نماید برابر مقرات با او برخورد» خواهد شد.

پورمحمدی این هشدار را در راستای «وظیفه» قوه قضائیه در زمینه «وقوع جرم و تخلفاتی انتخاباتی» به فعالان رسانه‌ای٬ انتخاباتی و تبلیغاتی داده است.

بنابر اعلام رسمی مقام‌های بلند‌پایه قوه قضائیه٬ محمد خاتمی٬ رییس جمهوری پیشین ایران «ممنوع التصویر»، «ممنوع البیان» و «ممنوع الخروج» شده است.

در ایران با بسیاری از رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی٬ فرهنگی٬ اجتماعی و اقتصادی که در گزارش‌ها و یا برنامه‌های خود از محمد خاتمی تصاویر یا خبری منتشر کرده و یا از وی برای سخنرانی دعوت به عمل بیاورند٬ برخورد می‌شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای٬ سخنگوی قوه قضائیه بهمن ماه پارسال گفته بود که رسانه‌ها «حق ندارند» تصویر یا مطلبی از محمد خاتمی منعکس کنند و با رسانه‌های به گفته او «متخلف»٬ برخورد خواهد شد.

ممنوع کردن رسانه‌ها از انتشار عکس و خبرهای محمد خاتمی در حالی است که وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ با کسب بیش از ۲۰ میلیون رای به مقام ریاست جمهوری ایران رسیده بود.

آقای خاتمی در سال ۸۰ نیز با کسب بیش از ۲۱ میلیون رای برای دومین بار به ریاست جمهوری انتخاب شد و در جریان انتخابات سال ۱۳۸۸ نیز از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرد.

محمد خاتمی همچنین در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ از نامزدی حسن روحانی حمایت کرد که به عقیده بسیاری از کار‌شناسان این حمایت منجر به پیروزی روحانی در انتخابات شد.

در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی هم که قرار است هفتم اسفندماه برگزار شود٬ برخی جریان‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان پوستر‌هایی از محمد خاتمی منتشر کرده‌اند که تنها دست‌های وی در آنها مشخص است.

XS
SM
MD
LG