لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۰

رضایی: هزار تومان امروز، ۳۰۰ تومان سال گذشته است


از محسن رضایی عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال آینده نام برده می‌شود
از محسن رضایی عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال آینده نام برده می‌شود
محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسدارن ایران، روز پنج‌شنبه، ۱۹ بهمن با انتقاد از «سوءمدیریت» در کشور، هشدار داد که پول ملی ایران «بی‌خاصیت» می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای رضایی که از او به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال آینده نام برده می‌شود، گفت: «هزار تومان امروز، ۳۰۰ تومان سال گذشته است... می‌خواهند پول ملی ایران را ساقط و بی‌خاصیت کنند که این مسئله شوخی نیست.»
به گفته محسن رضایی، «خودتحریمی، خودزنی و سوء‌مدیریت بزرگترین کمک به آمریکایی‌ها و غربی‌ها» است و در این شرایط «آنها نیاز به آتش توپخانه و عملیات ندارند»، زیرا مدیران حکومت ایران به اندازه کافی به آنها کمک می‌کنند.


به گفته محسن رضایی، «خودتحریمی، خودزنی و سوء‌مدیریت بزرگترین کمک به آمریکایی‌ها و غربی‌ها» است و در این شرایط «آنها نیاز به آتش توپخانه و عملیات ندارند»، زیرا مدیران حکومت ایران به اندازه کافی به آنها کمک می‌کنند.

آقای رضایی در ادامه گفت: «هدف قرار دادن اقتصاد ایران از توطئه‌های آمریکا است و آنها برای موفقیت از حوادثی مثل فتنه و انحراف استفاده فراوانی خواهند کرد».

«فتنه» اصلاحی است که مقامات و حامیان حکومت ایران برای توصیف رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به‌کار می‌برند.

در پی آن انتخابات که به پیروزی محمود احمدی‌نژاد تظاهرات گسترده‌ای در تهران و چند شهر بزرگ کشور به وقوع پیوست که برای ماه‌ها ادامه داشت.

معترضان به رهبری میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلبان در آن انتخابات محمود احمدی‌نژاد را به «تقلب» و «مهندسی آرا» متهم می‌کردند و خواستار ابطال نتیجه انتخابات بودند.

محسن رضایی هم یکی از نامزدهای آن انتخابات بود که اگرچه در ابتدا انتقاداتی نسبت به نحوه برگزاری انتخابات و نظارت بر آن داشت، اما در ادامه، معترضان را «فتنه‌گر» نامید.

«جریان انحرافی» نیز به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد و راس آنها، اسفندیار رحیم‌مشایی گفته می‌شود که حامیان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر در برابر آنها صف‌آرایی کرده‌اند.

اسفندیار رحیم‌مشایی که از بستگان آقای احمدی‌نژاد نیز به‌شمار می‌رود یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است که درباره حضور او در این انتخابات گمانه‌زنی‌های بسیاری می‌شود.

محسن رضایی همچنین در سخنرانی دیگری که پنج‌شنبه، ۱۹ بهمن انجام شد، به‌نوعی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ اعلام آمادگی کرد و گفت که اگر اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، روسای جمهور پیشین ایران نامزد این انتخابات بودند، رقیب او محسوب می‌شدند، اما در حال حاضر از بین نامزدهای موجود، رقیب جدی برای خود نمی‌بیند.

این در حالی است که آقای هاشمی رفسنجانی نسبت به حضور در انتخابات ریاست جمهوری ابراز عدم تمایل کرده و آقای خاتمی نیز گفته است که شرایط برای حضور اصلاح‌طلبان در این انتخابات مهیا نیست.

به گفته آقای رضایی، از شواهد چنین برمی‌آید که محمدرضا عارف، معاون پیشین رئیس جمهور ایران و حسن روحانی، دبیر پیشین شورای امنیت ملی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری باشند در حالی که «نامزد ائتلاف سه‌گانه هنوز مشخص نشده است».

«ائتلاف سه‌گانه» به گروهی متشکل از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران، علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر جمهوری اسلامی در امور خارجه و غلامعلی حدادعادل، نماینده مجلس شورای اسلامی اطلاق می‌شود که توافق کرده‌اند تنها یک نفر از آنان نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شود.

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران، خرداد ماه سال ۱۳۹۲ برگزار می‌شود در حالی که بسیاری از معترضان به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ همچنان در زندان هستند و میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز در حصر خانگی به‌سرمی‌برند.
XS
SM
MD
LG