لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۲

احضار مرضیه رسولی برای اجرای حکم دو سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق


مرضیه رسولی، روزنامه‌نگار
مرضیه رسولی، روزنامه‌نگار

مرضیه رسولی، روزنامه‌نگار، در توییتر خود خبر داده است که دادسرای زندان اوین او را برای اجرای حکم دو سال زندان و ۵۰ ضربه شلاق احضار کرده است و او روز سه‌شنبه، ۱۷ تیر باید به زندان برود.

اتهام خانم رسولی «تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» اعلام شده است.

این روزنامه‌نگار روز دوشنبه در توییتر خود نوشت: «حکمم تایید شد و فردا برای اجرای حکم باید برم زندان. چرا این جوری کردن با من. حتا قبل از اینکه به خودم ابلاغ کنن میخوان سریع اجرا کنن حکمو.»

مرضیه رسولی که از اواخر دهه ۱۳۷۰ وارد مطبوعات شد، تجربه کار با گروه‌های فرهنگ و هنر رسانه‌های متعددی را در کارنامه خود دارد که از جمله آنها روزنامه شرق است.

وی زمستان سال ۱۳۹۰ در پی موج دیگری از برخورد نهادهای امنیتی ایران با روزنامه‌نگاران همراه با چند تن از همکاران خود بازداشت شد و این بازداشت حدودا ۴۰ روز ادامه یافت.

خانم رسولی روز شنبه در توییتر خود نوشته بود که پرونده او مراحل آخر خود را در دادگاه طی می‌کند و باید فردای آن به دادسرای اوین برود. او تاکنون با وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد بود.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران در هفته‌های اخیر حکم زندان شش ماهه ریحانه طباطبایی، روزنامه‌نگار، را نیز اجرایی کرد.

صبا آذرپیک هم از دیگر روزنامه‌نگارانی است که در این اواخر به جمع روزنامه‌نگاران زندانی ایران پیوسته است.

رویدادهایی نظیر این باعث شده است که سازمان گزارشگران بدون مرز تاکید کند که ایران همچنان یکی از پنج زندان بزرگ جهان برای فعالان رسانه‌ای است.

XS
SM
MD
LG