لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۲

مقام سپاه: مسئولیت نیروهای مسلح کنترل سران فتنه و منحرفین است


محمدعلی آسودی
محمدعلی آسودی
محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران، اظهار داشت که مسئولیت نیروهای مسلح کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران کنترل «سران فتنه و منحرفین» است.

به گزارش روز ۱۷ دی، باشگاه خبرنگاران جوان، آقای آسودی که در نشست هفتگی گروه سیاسی «انصار حزب‌الله» سخنرانی می‌کرد اظهار داشت: «امسال فتنه و مشکلات ما قبل از انتخابات است و سپاه و بسيج و مجموعه نيروهای مسلح در اين زمينه کار می‌کنند و مقام معظم رهبری نيز همين انتظار را از ما دارند.»

«فتنه» اصطلاحی است که مقامات حکومت ایران و حامیان آن برای نامیدن اعتراضات به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ استفاده می‌کنند و «سران فتنه» نیز از نگاه آنها میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب این انتخابات، هستند که پیروزی محمود احمدی‌نژاد را نتیجه «تقلب» و «مهندسی آرا» دانستند و آن را نپذیرفتند.

«منحرفین» هم به اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور ایران، و به‌طور خاص اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر پیشین او، اطلاق می‌شود که در این روزها شایعه نامزد شدن او در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم شنیده می‌شود.

سردار آسودی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران گفت: «ما در این انتخابات فقط با فتنه مواجه نيستیم. ما هم با گروه منحرف و هم با فتنه‌گران مواجهيم و همين دو گروهي که می‌بينيم گاهی براي هم شاخ و شانه می‌کشند، به هم رسيده و دست به دست هم می‌دهند و ائتلاف می‌کنند.»

او افزود: «در شرايط کنوني بايد حواس‌مان جمع باشد، چرا که ماه‌هاي آينده روزهاي سختي در پيش رو داريم و دشمنان، برنامه‌ريزي گسترده‌اي را انجام داده‌اند و تجربياتي از فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی کسب کرده‌اند و گفته‌اند که به جاي يک طيف بايد دو طيف را در برگيريم.»

آقای آسودی با بیان این‌ که آمریکا برای سرنگونی حکومت ایران یک استراتژی شش مرحله‌ای در نظر گرفته است گفت که اولین گام تغییر دادن رویکرد مقامات ایران در زمینه هسته‌ای و نبرد داخلی در سوریه است.

ایران بر غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد اصرار دارد، در حالی که غرب به برنامه هسته‌ای ایران مشکوک است و آن را در راستای دستیابی به سلاح هسته‌ای ارزیابی می‌کند. این مناقشه به تحریم بین‌المللی گسترده ایران انجامیده است.

همچنین در رابطه با سوریه نیز ایران برخلاف غرب و دیگر کشورهای منطقه، در کنار روسیه و چین از حکومت بشار اسد حمایت می‌کند.

اما به گفته سردار آسودی، «دومين گام آمریکا تغییر در پیشنهاد خود به ایران، سومين گام تغییر سیاست از طریق نفوذ، چهارمين گام تغییر رفتار، پنجمين گام تغيير ساختار و در نهایت، ششمين گام، تغییر رژیم [ایران] است.»

یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۴ خرداد سال آینده و در حالی برگزار می‌شود که میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد انتخابات پیشین، هم‌چنان در حصر خانگی به‌ سر می‌برند.

آقای موسوی و آقای کروبی سپاه پاسداران را به اعمال نفوذ و تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ متهم کرده بودند.
XS
SM
MD
LG