لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۰

دیدار اوباما با خانواده کشیش عابدینی


کشیش سعید عابدینی به همراه همسر و فرزندانش
کشیش سعید عابدینی به همراه همسر و فرزندانش

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، چهارشنبه، با خانواده کشیش سعید عابدینی، شهروند ایرانی‌تبار آمریکا، دیدار کرد. آقای عابدینی بیش از دو سال است در زندان اوین تهران به‌سرمی‌برد.

نغمه عابدینی، همسر کشیش عابدینی، در صفحه فیس بوکش در مورد ملاقات با آقای اوباما نوشت: «رئیس جمهور آمریکا به جاکوب، پسرش گفت که سخت تلاش خواهد کرد که پدرش،تا هفدهم مارس که تولد وی است، به آمریکا برگردد.»

خانم عابدینی همچنین نوشت که پدر سعید عابدینی موفق به دیار با وی در زندان شده است.

پیشتر، شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز به نقل از مرکز قانون و عدالت آمریکا گزارش داده بود که دیدار آقای اوباما با نغمه عابدینی، همسر کشیش عابدینی روز چهارشنبه، اول بهمن و در جریان سفر رئیس جمهوری آمریکا به شهر بویزی، مرکز ایالت آیداهو انجام می‌شود.

این گزارش با اظهارات نغمه عابدینی، همسر کشیش عابدینی همراه است که می‌گوید: «در دو سال گذشته بارها تلاش کرده بودم که دیداری با رئیس جمهور داشته باشم یا حتی تماس تلفنی با او برقرار کنم، اما هیچ وقت موفق نشدم. حالا دعاهایم اجابت شده است. او به بویزی می‌آید و این معجزه است که می‌خواهد با ما دیدار کند.»

پیش از این خانم عابدینی از باراک اوباما خواسته بود که آمریکا در فرصت مذاکرات اتمی با ایران برای آزادی همسر او تلاش کند.

کشیش سعید عابدینی مهر ماه سال ۱۳۹۱ به اتهام «تشکیل کلیساهای خانگی به قصد برهم زدن امنیت عمومی» در تهران بازداشت و سپس محکوم به ۸ سال زندان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی کاخ سفيد، جاش ارنست، گفته است که آمريکا از بازداشت ناعادلانه شماری از شهروندانش در ايران نگران است.​

در این مدت مقامات عالی آمریکا از جمله باراک اوباما و جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده خواستار آزادی او شده‌اند.

آقای اوباما همچنین از حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، خواسته است که شرایط آزادی سعید عابدینی و امیر حکتی، دیگر شهروند آمریکایی را که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی است، فراهم کند.

پیش از این وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالیانه خود با اشاره به حکم ۸ سال زندان سعید عابدینی آن را مصداق نقض حقوق بشر عنوان کرده بود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی کاخ سفيد، جاش ارنست، گفته است که آمريکا از بازداشت ناعادلانه شماری از شهروندانش در ايران نگران است.

گفتگوی کری و ظریف در مورد زندانیان آمریکایی در ایران

به گزارش خبرگزاری فرانسه جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفيد، گفته است که آمريکا از بازداشت ناعادلانه شماری از شهروندانش در ايران نگران است.

سخنگوی کاخ سفيد در ادامه سخنانش به ديدار جان کری، وزير خارجه آمريکا، با محمد جواد ظريف، همتای ايرانی اش، در ۱۰ روز گذشته اشاره کرده و گفته که در اين ملاقات ها درباره آزادی سه شهروند آمريکايی زندانی در ايران سعيد عابدينی، امير ميرزا حکمتی، و جيسون رضائيان صحبت شده است.

جاش ارنست اضافه کرده که موضوع آزادی اين افراد همچنان برای دولت آمريکا در الويت قرار دارد. امير ميرزا حکمتی، عضو پيشين نيروی دريايی آمريکا به اتهام جاسوسی و جيسون رضائيان، خبرنگار روزنامه واشنگتن پست، به اتهامهای امنيتی، در ايران زندانی هستند.

XS
SM
MD
LG