لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۸

ایران از «پهپاد حماسه» رونمایی کرد


احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، می‌گوید که پهپاد حماسه امکان مجهز شدن به انواع راکت‌ها و موشک‌ها را دارد.
احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، می‌گوید که پهپاد حماسه امکان مجهز شدن به انواع راکت‌ها و موشک‌ها را دارد.
ایران از یک فروند پهپاد یا هواپیمای بدون سرنشین جدید که آن را «حماسه» نامیده است، روز پنج‌شنبه، ۱۹ اردیبهشت، رونمایی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، پهپاد حماسه ساخت سازمان هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران است و می‌تواند اهداف شناسایی، مراقبت و حمله را با هم انجام دهد.

این سومین هواپیمای بدون سرنشین ایران است که در یک ماه اخیر رونمایی می‌شود. حازم ۳ و مهاجر ب دیگر پهپادهای ایران بودند که قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در اواخر ماه فروردین آنها را به معرض نمایش گذاشت.

اما احمد وحیدی، وزیر دفاع ایران، می‌گوید که پهپاد «حماسه» گویای افزایش توان صنایع دفاعی کشور است.

آقای وحیدی که در مراسم رونمایی این پهپاد حاضر شده بود، در تشریح ویژگی‌های آن گفت که پهپاد حماسه امکان مجهز شدن به انواع راکت و موشک‌ را دارد.

او دید راداری و دید اپتیکی و مدت ماندگاری در آسمان را نیز از دیگر نقاط قوت پهپاد حماسه نامید.

به گفته این مقام نظامی ایران، پهپاد حماسه همچنین با قابلیت رادارگریزی می‌تواند از شناسایی شدن توسط دشمن جلوگیری کند.

پاییز سال ۱۳۹۱، زمانی که خبر نفوذ پهپادی ایرانی با نام «ایوب» به اسرائیل منتشر شد، احمد وحیدی اعلام کرد که ایران «هواپیماهای پیشرفته‌تری» به نسبت پهپاد ایوب در اختیار دارد و این‌ که پهپاد ایوب «آخرین فناوری و تکنولوژی ایران نبود».

همچنین اسماعیل کوثری، رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، همان زمان گفت که ایران توان ساخت هواپیماهای بدون سرنشین با قابلیت حمل سلاح را نیز دارد که به نظر می‌رسد مجموع این سخنان به پهپاد حماسه اشاره داشته است.
XS
SM
MD
LG