لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۱

روحانی عازم داووس برای نمایش «چهره جدید ایران»


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، می‌گوید که دعوت از او برای حضور در مجمع جهانی اقتصاد با هدف آشنایی جهانیان با چهره جدید ایران پس از انتخابات ۲۴ خرداد صورت گرفته است.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، روز چهارشنبه، دوم بهمن، در آستانه سفر آقای روحانی به داووس سوئیس گفت‌وگویی با او انجام داده است که در آن بر تغییرات کشور تاکید می‌شود.

وی گفته است: «شاید از ایران برای حضور در این اجلاس در سطح رئیس جمهوری دعوت شده تا دنیا چهره جدید کشور را پس از انتخابات مهم ۲۴ خرداد ببیند و نظرات مسئولان جمهوری اسلامی نسبت به پیوند اقتصاد ایران با جهان و چشم‌انداز آینده اقتصادی کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»

حسن روحانی در مجمع جهانی اقتصاد یک سخنرانی عمومی خواهد داشت، اما او می‌گوید که اجلاس داووس علاوه بر مسائل اقتصادی، فرصتی را نیز برای طرح نظرات سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی رهبران جمهوری اسلامی فراهم می‌کند.

این در حالی است که تنها دو روز قبل، ایران از کنفرانس صلح ژنو ۲ که به تحولات سوریه اختصاص دارد، کنار گذاشته شد.

رخدادهای پیرامون این کنفرانس، واکنش منفی حسن روحانی را نیز در پی داشته است، به‌ طوری که او در آستانه سفر خود به سوئیس اعلام کرد که نسبت به نتایج کنفرانس ژنو ۲ ناامید است، چرا که «حامیان تروریست‌ها» در آن حضور دارند.

حسن روحانی را در سفر سوئیس محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، بیژن زنگنه، وزیر نفت، و حسین فریدون، دستیار رئیس جمهوری، همراهی می‌کنند.

سخنرانی آقای روحانی در مجمع جهانی اقتصاد صبح پنج‌شنبه، ساعت ۱۰:۱۰ به وقت محلی با موضوع «ایران در جهان» انجام خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا می‌نویسد که او اما علاوه بر این سخنرانی به عنوان مهمان ویژه با سران و مقامات عالی‌رتبه برخی کشورهای شرکت‌کننده در اجلاس داووس گفت‌وگو خواهد کرد.
XS
SM
MD
LG