لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۹:۵۳

مجلس دهم آغاز به کار کرد


دهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح شنبه هشتم خردادماه با حضور شماری از مقام های جمهوری اسلامی آغاز به کار کرد.

گزارش ها حاکی است در مراسم افتتاحیه مجلس دهم، حسن روحانی و صادق آملی، رؤسای قوای مجریه و مقننه،فرماندهان سپاه و ارتش، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای هیأت دولت، استانداران، و شماری از سفیران کشورهای مختلف در این مراسم حضور دارند.

به گزارش ایرنا، ریاست جلسه افتتاحیه مجلس شورای اسلامی را اعضای هیات سنی مجلس بر عهده دارند، عبدالرضا هاشم زاهی منتخب تهران به عنوان رییس، مصطفی ذوالقدر به عنوان نایب رییس، فاطمه حسینی منتخب تهران و سمیه محمودی منتخب شهرضا اعضای هیات سنی را تشکیل می دهند.

گزارش ها حاکی است که بیش از ۳۰۰ خبرنگاران، عکاس و تصویربردار در مراسم افتتاحیه مجلس دهم حضور دارند.

به گزارش فارس، عبدالرضا هاشم‌زائی، رئیس سنی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی زنگ آغاز نخستین جلسه علنی مجلس را به صدا درآورد و بر این اساس اولین جلسه نمایندگان دوره دهم با حضور ۲۶۵ نفر از منتخبان به صورت رسمی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا هاشم زایی در آغاز این مراسم گفته است: «مجلس دهم نقطه عطفی در نظام پارلمانی است. مجلسی که مردم در بیشتر حوزه‌های انتخابیه به تغییر و تحول رأی داده‌اند و این مجلس نیز در نظر دارد که روح جسارت در تصمیم‌گیری، انسجام در حکمرانی و اقتدار در اجرای وظایف را در قوه مجریه بدمد و تقویت کند.»

مراسم آغاز به کار دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقرائت پیام رهبر ایران ادامه یافت .

گزارش ها حاکی است که در ادامه این مراسم منتخبان مجلس دهم در اولین روز جلسه رسمی مجلس سوگند یاد کردند.

از ۲۹۰ کرسی مجلس دهم، تاکنون ۲۸۷ نماینده مشخص شده‌اند. رد صلاحیت مینو خالقی از اصفهان، ابطال آراء حوزه انتخابیه بندر لنگه، و درگذشت منتخب مراغه در سانحه رانندگی، تکلیف سه کرسی از مجلس دهم را به انتخابات میان‌دوره‌ای کشیده است.

مجلس دهم در حالی آغاز به کار می‌کند که رایزنی‌ها درباره ریاست این مجلس بین علی لاریجانی، رئیس پیشین، و محمدرضا عارف، برگزیده اول تهران، تا ساعاتی قبل ازنخستن جلسه مجلس دهم نیز ادامه داشت.

XS
SM
MD
LG