لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۵۵

اوباما و اولاند به قربانیان حملات مرگبار پاریس ادای احترام کردند


اراک اوباما و فرانسوا اولاند به همراه آنن هیدالگو، شهردار پاریس
اراک اوباما و فرانسوا اولاند به همراه آنن هیدالگو، شهردار پاریس

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، به همراه فرانسوا اولاند، همتای فرانسوی خود روز یکشنبه ۲۹ نوامبر با حضور در محل کنسرت موسیقی «باتکلان» به قربانیان حملات مرگبار پاریس ادای احترام کردند. باراک اوباما برای شرکت در نشست جهانی تغییرات آب و هوا به پاریس سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما و فرانسوا اولاند به همراه آنن هیدالگو، شهردار پاریس، با حضور در سالن کنسرت باتکلان با نثار شاخه گل به قربانیان این حملات ادای احترام کردند.

در جریان حملات پاریس در ۱۳ نوامبر شش نقطه مورد حمله قرار گرفت که در این حملات دستکم ۱۳۰ نفر کشته شدند. سالن کنسرت باتکلان یکی از محل های مورد حمله بود که در آن افراد مسلح دستکم ۹۰ نفر را کشته شدند. گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، به هنگام بازدید باراک اوباما و فرانسوا اولاند از سالن باتکلان، نیروهای پلیس در این منطقه تدابیر امنیتی شدیدی اعمال کردند. راههای منتهی به این منطقه توسط پلیس بسته شده بود و هلی کوپتر‌های پلیس برفراز این منطقه در حال پرواز بودند.

همزمان با برگزاری نشست جهانی تغییرات آب و هوا در پاریس که بیش از ۱۵۰ تن از سران کشورهای جهان در ان شرکت دارند، نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه بر تدابیر امنیتی خود افزوده‌اند.

نشست جهانی تغییرات آب و هوا از بامداد فردا، دوشنبه در پاریس شروع می‌شود. در این نشست قرار است رهبران جهان در خصوص راه‌های جلوگیری از تغییرات شدید اقلیمی بحث و گفت‌و‌گو کنند.

در همین حال پلیس فرانسه با اعمال محدودیت‌های چون وضع مقرارات منع تجمع کوشیده است از برگزاری تظاهرات مخالفان نشست جهانی تغییرات آب و هوا در پاریس جلوگیری کند.

اما به گزارش «سی ان ان» به رغم این اقدامات روز یکشنبه تجمعی در پاریس برگزار شد و نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک آور تظاهرات کنندگان را متفرق کردند.

طبق این گزارش نیروهای پلیس دستکم ۲۰۰ نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرده‌اند.

فرانسوا اولاند پیشتر در خصوص ورود تظاهر کنندگان از دیگر شهر‌ها به پاریس هشدار داده و گفته بود: ما می‌دانیم برخی افراد مساله دار برای شرکت در تظاهرات وارد پاریس شده‌اند. به همین خاطر ما این تجمع‌ها را ممنوع کرده و از عده‌ای خواسته‌ایم در خانه‌های خود بمانند.

XS
SM
MD
LG