لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۹

هفته‌ سوم ليگ برتر فوتبال : پيروزی استقلال و ذوب آهن


استقلال تهران با گل دقيقه ۴۸ رضا عنايتی تيم فولاد اهواز را يک بر صفر شکست داد تا با هفت امتياز در کنار ذوب آهن و مقاومت سپاسی در صدر ليگ برتر فوتبال ايران قرار گیرد.

در آخرين مسابقه هفته سوم جام خليج فارس، مهاجم تازه به ميدان آمده در نيمه دوم از سراسيمگی مدافعان ميانی فولاد سود برد و توپ ارسالی از ميانه ميدان را پس از تصاحب، با شليک پای راست درون دروازه جای داد.

مسابقه دو تيم استقلال تهران و فولاد اهواز در حضور حدود ۳۰ هزار تماشاگر در آزادی نيمه نخست را بدون گل پشت سر گذاشت. در پی يک بازی پرتحرک اما نه چندان جذاب، ياران آبی پوش در حضورهای کم تعداد خود در مقابل دروازه حسين آشنا زهردارنبودند.

در اين مسابقه پر افت و خيز يکی از تماشاگران افشين قطبی، سرمربی تيم ملی بود که پس از تماشای پيروزی سايپا بر راه آهن، به ورزشگاه آزادی آمده بود.

يک روز پيش از بازی فولاد اهواز، تيم استقلال اين شهر در خانه اش با يک گل ديرهنگام مس کرمان را شکست داد تا مس به عنوان يکی از سه نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا تنها با يک امتياز در کنار تيم قعرنشين پاس قرار گيرد.

نکته جالب در مسابقه اهواز اعلام تلفنی ممنوع المصاحبه بودن خداداد عزيزی، سرمربی استقلال اهواز، از سوی کميته انضباطی فدراسيون فوتبال بود. پيش از اين مسوولان پرسپوليس بازيکنان خود را گفت وگوی رسانه ای منع کرده بودند.

پیروزی ذوب آهن

در ورزشگاه فولادشهر اصفهان تيم ذوب آهن در حالی نيمه نخست را با گل دقيقه ۳۵ اسماعيل فرهادی با برتری پشت سرگذاشت که در طول اين نيمه نيز بر تيم پيشتاز و مهمان استيل آذين تهران برتری داشت.

روی گل تماشايی فرهادی، حسين کعبی، مدافع راست ملی پوش تيم تهرانی اشتباه آشکاری داشت و توپ سانتر شده از جناح راست حمله ذوب آهن را با استپ سينه بد در موقعيت شليک مهاجم حريف قرار داد تا سد دروازه حميد نشاط جو، دروازه بان خوب استيل آذين بشکند. تا اين لحظه نشاط جو چند بار در برابر محمدرضا خلعتبری و ايگور کاسترو دروازه اش را از ريزش بازداشته بود تا مرد موفق اين نيمه باشد. اسماعيل فرهادی در دقيقه ۵۲ هم در پی ضربه کرنر خلعتبری گل دوم را به ثمر رساند.

استيل آذين با داشتن موقعيت پيشازی و بازيکنانی چون علی کريمی، فريدون زندی، محمد غلامی، امير شاپورزاده و حامد کاويانپور– که در اواسط نيمه نخست به جای ابراهيم اسدی به جمع صاحب نامان آمد – حالت ويژه ای داشت. اما با دو گل اسماعيل فرهادی و گل دقيقه ۸۸ سينا عشوری طعم نخستين شکست را چشيد. بازيکنان صاحب نام استيل آذين در طول بازی تحت تاثير پوشش فشرده و تاکتيکی مردان ذوب آهن بودند.

ذوب آهن در حالی به برتری سه بر صفر رسيد که از دقيقه ۵۷ با اخراج فرشيد طالبی ده نفری شده بود. در اواخر مسابقه درپی حمله های بی نتيجه تيم تهرانی، يک ضد حمله ناگهانی با فرار و پاس خلعت بری و پاس او به سينا عشوری به گل سوم انجاميد.

بعد از اين گل سرخپوشان استيل آذين در دقيقه دوم وقت تلف شده به يک ضربه پنالتی دست يافتند و کريمی با يک ضربه دقيق تک گل تسلی بخش تيمش را به ذوب آهن تحميل کند. اين نخستين گل خورده ذوب آهن در طول سه مسابقه بود.

مقاومت در جمع پيشتازان

در شيراز تيم مقاومت سپاسی سه بر يک سپاهان را شکست داد و با هفت امتياز پيشتاز شد. سپاهان با گل زودهنگام محمدرضا پورمحمد (دقيقه ۱۰) از ميزبانش عقب افتاد، اما توانست در دقيقه ۳۵ با ضربه فرزاد حاتمی به گل تساوی بخش اين نيمه دست يابد.

نيمه دوم از آن تيم مقاومت بود که با دو گل ديرهنگام امين متوسل زاده (در دقيقه های ۷۸ و ۴+۹۰) يکی از چهار نماينده فوتبال ايران در ليگ قهرمانان آسيا را با شکست سه بر يک رو به رو کرد. سپاهان به سرمربيگری امير قلعه نويی، با دو شکست در ليگ برتر ايران به مانند مس کرمان در شرايط نا مطلوبی قرار دارد.

تيم سايپا در ورزشگاه نيروی انتظامی در اکباتان تيم راه آهن را با تک گل کريم انصاريفرد در دقيقه ۴۱، يک بر صفر شکست داد.

در مسابقه پرهياهوی پيکان با ملوان انزلی در قزوين، تيم ميزبان شکست سنگين چهار بر صفر را بر ملوان تحميل کرد. مجيد خدابنده لو در دقيقه نه، ايمان رزاقی راد در دقيقه ۲۴، محمدرضا تهماسبی در دقيقه ۵۶ و سعيد دقيقی در دقيقه ۱+۹۰ گلهای تيم پيکان را زدند.

تيم شاهين بوشهر در ميزبانی تيم تراکتورسازی تبريز طی يک بازی پرگل چهار بر دو مغلوب شد. نيمه نخست يک بر يک به تساوی رسيد. رضا بازياری در دقيقه ۱۸ يک بر صفر شاهين را پيش انداخت، اما اميرمحبی پنج دقيقه بعد نتيجه را برای تراکتور يک بر يک کرد.

در نيمه دوم محمد نصرتی در دقيقه ۶۱، مهرداد پولادی در دقيقه۶۵ و بارديگر امير محبی در دقيقه ۹۰ برای تراکتورسازان گل زدند تا گل محمد احمدپوری در دقيقه ۸۲ برای گريز از شکست شاهين کافی نباشد.
XS
SM
MD
LG