لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۳

۴۵ کشته و بيش از ۱۵۰ زخمی در انفجارهای انتحاری کربلا


در سومين روز پياپی از حملات انتحاری در عراق، در انفجار دو خودروی بمبگذاری شده در نزديکی کربلا دست کم ۴۵ نفر از زایران شيعه کشته شده‌اند. در انفجار ديگری در استان دياله نيز سه نفر کشته شده‌اند.

در آستانه مراسم اربعين و سرازير شدن زایران شيعه به کربلا برای حضور در مراسم اين شهر، به گفته مقامات دولتی انفجار دو خودروی بمبگذاری شده در مسير های منتهی به شهر کربلا در ۸۰ کيلومتری جنوب بغداد در حدود ۱۵۰ زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، محمد الموسوی، رييس شورای استانداری کربلا، گفته است: دو خودروی مملو از مواد منفجره در دو ايستگاه‌ بازرسی و با فاصله زمانی کمی منفجر شده‌اند.

درهمين زمينه، رسانه‌های ايران گزارش داده‌اند شامگاه چهارشنبه در جريان حمله به زايران ايرانی در خانقين عراق دست ۹ کم نفر زخمی شده‌اند.

حسين پروين، سرپرست فرمانداری قصر شيرين به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، گفته است: پنج زن و مرد و چهار کودک مجروح اين حادثه مربوط به دو دستگاه اتوبوس از استان‌های آذربايجان شرقی و اراک هستند که به هنگام بازگشت از زيارت در خانقين مورد حمله قرار گرفته‌اند.

طی سال‌های اخير گروه القاعده و گروه‌های افراطی سنی زايران شيعه را هدف حملات خود قرار می‌دهند.

اين در حالی است که روز پنجشنبه يک حمله انتحاری به يک مرکز پليس در استان دياله سه کشته و در حدود ۳۰ زخمی برجای گذاشت.

همچنين روز چهارشنبه در يک انفجار در بعقوبه در ۶۵ کيلومتری شمال بغداد ۱۲ نفر کشته شدند.

روز سه شنبه نيز در تکريت، در زادگاه صدام حسين، ديکتاتور سابق عراق، در جريان يک حمله انتحاری به داوطلبانی که برای استخدام در پليس در صف ايستاده در حدود ۶۵ نفر کشته شدند که ۴۹ نفر از کشته شدگان متقاضيان استخدام در پليس بودند.
XS
SM
MD
LG