لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۳۸

«تجمع طرفداران حکومت مقابل منازل کروبی و موسوی»


تجمع طرفدارن دولت در مقابل منزل مهدی کروبی در سال گذشته
تجمع طرفدارن دولت در مقابل منزل مهدی کروبی در سال گذشته
در حالی که خبرگزاری فارس از تجمع طرفداران حکومت در مقابل منزل مهدی کروبی خبر داده است، گزارش های ديگر نيز حاکی است که گروهی ديگری در مقابل منزل مير حسين موسوی تجمع کرده و عليه رهبران مخالفان دولت شعار سر داده اند. تجمع مشابهی هم درمقابل منزل محمد خاتمی برگزار شده است.


روز چهارشنبه طرفداران آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، در تهران و قم تجمع هایی برگزار کردند و خواستار بازداشت، محاکمه و اعدام ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی، شده اند.

خبرگزاری فارس تجمع کنندگان در مقابل منزل مهدی کروبی را «اقشار مردم» خوانده که اقدام به سر دادن شعار «مرگ بر کروبی و مرگ بر موسوی» کرده اند.

در همين حال، بنابر گزارش های رسيده به راديو فردا نزديکان ميرحسين موسوی تاييد کرده اند که طرفداران دولت در مقابل منزل آقای موسوی تجمع کرده اند و اعضای خانواده ميرحسين موسوی روز چهارشنبه هم موفق به ديدار با آقای موسوی و زهرا رهنورد نشده اند.

طبق اين گزارش محافظان ميرحسين موسوی منزل ميرحسين موسوی را ترک کرده اند، ولی ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد همچنان درمنزل به سر می برند.

اين در حالی است که پيشتر يکی از دختران ميرحسين موسوی به «جرس» گفته بود که سه شنبه شب برای ديدار با پدر و مادرش عازم خانه آنها بوده است مشاهده کرده است که يک اتومبيل «ون» به گونه ای در ابتدای کوچه ايستاده است که امکان عبور، حتی بصورت پياده نيز از کنار آن وجود ندارد. ماموران مستقر در ون در پاسخ به اعتراض او گفته اند که بدستور دادستان تهران مبادرت به حصر ميرحسين موسوی کرده اند.

طبق اين گزارش ماموران آنتن هايی را در اطراف خانه موسوی کار گذاشته اند که عبورامواج مربوط به موبايل را غير ممکن می سازد.

در همين زمينه، طرفداران دولت تجمعی در مقابل منزل محمد خاتمی، رييس جمهوری پيشين ايران، برگزار کرده اند که درآن شعارهايی عليه وی و ديگر رهبران مخالفان سر داده اند.

روز چهارشنبه در قم طرفدارن حکومت تجمع کرده و شعارهایی علیه اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس خبرگان سر دادند که صدا و سیما جمهوری اسلامی به طور زنده به پخش این شعار ها پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین تجمع کنندگان شعارهایی چون، «هاشمی حيا کن، مصلحت رو‌‌ رها کن» و «رياست خبرگان، جای منافقين نيست» سر می دادند.

اين در حالی است که روز چهارشنبه، مأموران دولتی با هجوم به منزل حسين کروبی، فرزند ارشد مهدی کروبی، در منزل وی مستقر شده‌اند و اين منزل را به اشغال خود درآورده‌اند.

وب‌سايت سحام‌نيوز، نزديک به مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت، شمار مأموران امنيتی حمله‌کننده به منزل حسين کروبی را «نزديک به ۲۰ نفر» ذکر می‌کند که «اقدام به شکستن درب منزل و ورود غيرقانونی و استقرار در آنجا کرده‌اند.»

روز دوشنبه ۲۵ بهمن مخالفان دولت ايران به دعوت ميرحسين موسوی و مهدی کروبی برای حمايت از قيام مردم تونس و مصر در تهران و چند شهر ديگر دست به تظاهرات زدند که نيروهای امنيتی ايران اين راهپيمايی ها را سرکوب کرد. به گفته مقامات دولتی در اين تظاهرات در تهران دست کم دونفر کشته شدند و دهها نفر بازداشت شده اند.


راهپيمايی مخالفان دولت که روز دوشنبه ۲۵ بهمن در حمايت از جنبش مردم تونس و مصر برگزار شد، خشم و اعتراض هواداران دولت را برانگيخته و در کنار اين اقدامات مأموران دولتی، بسياری از هواداران دولت نيز با سر دادن شعار و صدور بيانيه‌هايی خواستار محاکمه و اعدام ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، شده‌اند.
XS
SM
MD
LG