لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

دفتر هاشمی رفسنجانی «اعترافات» ابطحی را تکذيب کرد


دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت، آنچه که توسط رسانه های دولتی ايران با عنوان «اعترافات»محمد علی ابطحی در دادگاه منتشر شده ، را تکذيب کرده است.

دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت روز شنبه آنچه که درباره هم قسم شدن وی با ميرحسين موسوی و محمد خاتمی منتشر شده را تکذيب کرده است و می گويد: معلوم نيست اين اظهارات در چه شرايط و ملاحظاتی بيان شده است.

به گزارش خبرگزاری های دولتی ايران، در جريان محاکمه نزديک به صدتن از کسانی که پس از انتخابات بازداشت شده اند، محمد علی ابطحی، معاون رياست جمهوری در دوران خاتمی، گفته است که «پس از انتخابات در جلسه مشترکی هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی با هم قسم شدند که پشت يکديگر را خالی نکنند.»

در واکنش به اين اظهارات دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، در بيانيه ای توضيحاتی درباره ديدار وی با محمد خاتمی، ميرحسين موسوی و حسن خمينی ارائه کرده است.

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی می گويد چنين جلسه «نه در روز دوشنبه» بلکه بعدازظهر شنبه بعد از جلسه مجمع تشخيص مصلحت برگزار شده است.

در بيانيه اين دفتر در تشريح مذاکرات در اين ديدار آمده است:« آقای خاتمی اعلام مواضع خود را به تشکيل جلسه مجمع روحانيون مبارز موکول کرده و آقای موسوی نيز مواضع خود را با صدور بيانيه ای که قبلا منتشر شده اعلام کرده و آيت الله هاشمی رفسنجانی نيز در آن جلسه بر رعايت موازين قانونی در اعلام مواضع و پيگيری خواسته ها تاکيد کرده بودند» .

دفتر هاشمی رفسنجانی همچنین ابراز اميدواری کرده است:« انشاءالله همه ما در بيان مطالب و همچنين اعتراف گرفتن از بازداشت شدگان اخير برای خوشايندی يک جريان خاص، اصل و اساس نظام را زير سئوال نبريم.»

دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت در ادامه تصريح می کند که اکبر هاشمی رفسنجانی در اين انتخابات از هيچ يک از نامزدها حمايت نکرده و در جريان «حوادث بعداز انتخابات کوچکترين دخالتی» نداشته است.

با اين حال دفتر رييس مجمع تشخيص مصلحت تاکيد کرده است که به نظر اکبر هاشمی رفسنجانی راه « برون رفت از وضع نامناسب جاری» پيشنهاداتی است که وی در نمازجمعه ۲۶ تيرماه ارائه کرده بود.

اکبر هاشمی رفسنجانی در ۲۶ تيرماه گفته بود بايد اعتماد مردم به جمهوری اسلامی احيا و از زندانيان و آسيب ديدگان حوادث اخير دلجويی شود.
XS
SM
MD
LG