لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۴

رحيم صفوی: با آشوب‌ و فتنه‌ در انتخابات آینده برخورد خواهد شد


يحيی رحيم صفوی، مشاور عالی رهبر ايران هشدار داده است که در صورت بروز هرگونه «فتنه و آشوب»‌ بعد و قبل از انتخابات رياست جمهوری ايران با «صلابت» با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس در روز يکشنبه ۲۵ فروردين ماه، سرلشکر يحيی رحيم صفوی در مراسمی در دانشگاه علوم پزشکی بهشتی تهران، ضمن هشدار به گروه هايی که آنها را « ضد انقلاب و منحرف و فاسد» خوانده،‌ گفته است:« اگر بخواهند قبل از انتخابات آينده و يا بعد از آن آشوب و فتنه‌ای در تهران يا شهرهای ديگر راه اندازی کنند، ملت ايران با هوشمندی و با صلابت با آنها برخورد خواهد کرد.»

فرمانده سابق سپاه پاسداران از « دستگاه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مربوطه» خواسته است تا «پيش بينی» لازم را برای پيشگيری از هر گونه آشوب طلبی داخلی و خارجی انجام دهند.

يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران روز ۲۴ خردادماه آينده برگزار خواهد شد.

در حالی يحيی رحيم صفوی در خصوص احتمال بروز آشوب در جريان انتخابات رياست جمهوری آينده هشدار داده که پيشتر نيز برخی از مقام های سپاه پاسداران پيش بينی کرده بودند که در اين انتخابات نا آرامی هايی گسترده تر از انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ رخ دهد.

سرتيپ محمدعلی آسودی، معاون فرهنگی و تبليغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اسفندماه سال گذشته پيش بينی کرده بود که قبل از انتخابات رياست جمهوری در خردادماه سال جاری بحرانی «عميق‌تر و گسترده‌تر» از ناآرامی‌های سال ۸۸ روی خواهد داد.

محمد علی آسودی گفته بود:«فتنه‌ای عميق‌تر و گسترده‌تر از فتنه ۸۸ در پيش داريم و فتنه‌ها در انتخابات ۹۲ قبل از انتخابات است. به شکلی که برخی می‌گويند اگر اينچنين نشود، انتخابات را برگزار نمی‌کنند و آن را تحريم می‌کنند.»

هرچند معاون فرهنگی و تبليغات سپاه پاسداران مشخص نکرده بود که چه گروه هايی در اين نا آرامی در انتخابات رياست جمهوری نقش خواهند داشت، اما اظهارات وی با سخنان يک عضو جبهه پايداری همزمان بود که گفته بود : اگر صلاحيت اسفنديار رحيم مشايی برای انتخابات رياست جمهوری رد شود،‌ دولت محمود احمدی نژاد از برگزاری انتخابات خودداری خواهد کرد.

قاسم روانبخش در خصوص ارزيابی بود خود نسبت به واکنش محمود احمدی نژاد به رد صلاحيت آقای مشايی توسط شورای نگهبان گفته بود: «عدم اقدام برای برگزاری انتخابات از سوی دولت و برکناری وزيرکشور و استعفای شخص محمود احمدی‌نژاد از اقداماتی است که احتمال دارد احمدی‌نژاد در صورت رد صلاحيت مشايی صورت بدهد که در اين خصوص تمام پيش بينی‌ها شده است.»

طرفداران آيت الله علی خامنه ای، رهبر ایران، از اعتراضات به انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» ياد می کنند. در جريان اعتراض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران، تهران و برخی شهر های ايران ماهها شاهد راهپيمايی های اعتراضی بود. در اين اعتراضات دهها نفر کشته شدند.

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به نتيجه انتخابات رياست جمهوری از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ تا کنون در حصر خانگی به سر می برند.
XS
SM
MD
LG