لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۵

«روزنامه یاس نو بعد از انتشار یک شماره توقیف شد»


پس از انتشار یک شماره از روزنامه ياس نو، دبير هيئت نظارت بر مطبوعات ایران روز شنبه طی نامه ای به محمد نعيمی پور خواستار توقف انتشار اين روز نامه شد.

به گفته روزنامه نگاران اين روز نامه و همچنين وب سايت نوروز در حالی که شماره دوم روزنامه ياس نو برای انتشار به چاپخانه ارسال شده بود، دبيرخانه هيات نظارت بر مطبوعات با ارسال نامه ای به محل چاپ روزنامه ياس نو به همراه چند مامور جلوی انتشار شماره دوم اين روزنامه را گرفت.

وب سايت نوروز درباره دلايل توقف مجدد ياس نو نوشته است: «در پی درخواست اعاده دادرسی و تجديد نظرخواهی در پرونده روزنامه ياس نو توسط سعيد مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران در روز شنبه ۲۶ ارديبهشت ۸۸ و انتقال موضوع به وزارت ارشاد ، ملکيان معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبير هيات نظارت با ارسال نامه ای به محمد نعيمی پور مديرمسئول روزنامه ياس نو خواستار توقف انتشار روزنامه شد.»

روزنامه «ياس نو» به مديرمسئولی و صاحب امتيازی محمد نعيمی‌پور، عضو شورای مرکزی حزب مشارکت، از روز شنبه، ۲۶ ارديبهشت‌ماه، پس از نزديک به شش سال توقيف، دوباره منتشر شده بود.

دادگاه در اسفندماه سال گذشته مديرمسئول اين روزنامه را به پرداخت ۱۱ ميليون ريال جريمه نقدی محکوم کرد و آن طور که صالح نيکبخت، وکيل اين روزنامه، خبر داده بود با توجه به عدم اعتراض شاکيان در فرجه قانونی ۲۰ روزه، حکم رفع توقيف اين روزنامه در ابتدای سال جاری برای اجرا صادر شد.

آن طور که منابع خبری در ايران گزارش کرده بودند، قرار بود دور جديد اين روزنامه از دوم خرداد ۸۸ در دسترس مخاطبان ايرانی قرار گيرد، اما به نظر می‌رسد نزديکی انتخابات رياست ‌جمهوری دهم مسئولان اين رسانه حامی ميرحسين موسوی از نامزدهای اصلی اين انتخابات را بر آن داشته بود که يک هفته زودتر به انتشار اين رسانه دست بزنند.

اين روزنامه که به لحاظ گرايش سياسی، وابسته به حزب مشارکت است، در انتخابات رياست جمهوری از ميرحسين موسوی، آخرين نخست‌وزير ايران، پشتيبانی می‌کند.

«ياس نو» در دوره اول خود در اسفندماه سال ۱۳۸۱ و در آستانه انتخابات شوراهای دوم منتشر شد و پس از آن، حدود يک سال فعاليت خود را ادامه داد تا آنکه پيش از انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی توقيف شد.

در حالی خبر توقيف سومين بار روز نامه ياس نو منتشر می شود که مقامات رسمی ايران هنوز در اين باره اظهار نظر نکرده اند.
XS
SM
MD
LG