لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۹

سپاه پاسداران: «۱۰۴ شيطان پرست» در شيراز دستگير شدند


مقام هاى امنيتى ايران اعلام كردند كه باند ۱۰۴ نفره «شيطان پرست» را در يك جلسه مشترك پارتى و كنسرت موسيقى غير اخلاقى در شيراز دستگير كرده اند.

عباس حميدى، فرمانده سپاه ناحيه مقاومت شيراز به خبرنگاران گفته است: اين جلسه در يكى از باغ هاى اطراف شيراز برگزار شده بود كه مراسم اين شيطان پرستان به صورت همزمان (زنده) با دو دستگاه دوربين از طريق سيستم اينترنت پر سرعت براى سراسر دنيا پخش مى شد.

به گزارش خبرگزارى جمهورى اسلامى، ايرنا، وى افزود: «تمام اين افراد پسر بودند و به انجام كارهايى از جمله خوردن مشروبات الكلى، رفتارهاى ناهنجار، رقص هاى نامتعارض و غير اخلاقى، خودزنى و مكين خون خودشان مى پرداختند و از قالب انسانيت به درون قالب حيوانى رفته بودند.»

جمهورى اسلامى ايران سال گذشته اعلام كرد كه با «حركت هاى شرم آور ملهم از غرب» از جمله گروه هاى موسيقى رپ و شيطان پرست ها به شدت مقابله خواهد كرد.
در ماه هاى گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامى اعلام كرد كه در چارچوب اين طرح، صاحبان بسيارى از سايت هاى «مستهجن و غير اخلاقى» را شناسايى و بازداشت كرده است.

به گفته اين نيروى نظامى، سايت هاى غير اخلاقى فارسى زبان فعال، عكس هاى و داستان هاى سكسى در اينترنت منتشر مى كردند و تلاش داشتند تا بنيان اخلاقى و خانوادگى را در ايران متزلزل كنند.

فرمانده سپاه ناحيه مقاومت شيراز در بخش ديگرى از مصاحبه خود در باره بازداشت «شيطان پرستان» گفته است: اين افراد يك نوع نماز هم دارند كه نماز آنها تعظيم به شيطان است و يكى از اقداماتى كه اين افراد انجام دادند، راه اندازى سايت هاى ضد اخلاقى، تهيه لباس هاى نامتعادل و ضد فرهنگى در جامعه، تهيه آرم ها و نمادهاى شيطان پرستى بوده است.»

آقاى حميدى مى گويد: يكى از تهديدهاى «دشمن...، تهديد نرم و مقابله فرهنگى است و مقابله با هر گونه تهديد دشمن از وظايف نيروى مقاومت بسيج است.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامى در حالى وارد عرصه مقابله با پارتى هاى جوانان و سايت هاى اينترنتى شده است كه پيش از اين نيروى انتظامى جمهورى اسلامى و قوه قضاييه ايران چنين وظيفه اى را بر عهده داشتند.

نيروى انتظامى در دوران چهار ساله رياست جمهورى محمود احمدى نژاد با شدت بخشيدن به برخورد با جوانان و زنان در قالب طرح «امنيت اجتماعى»، هزاران نفر را بازداشت كرده و براى بسيارى از آنها پرونده تشكيل داده است.
XS
SM
MD
LG