لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۵

مرکز تحقیقات استراتژیک: هدف دولت نهم انحراف افکار عمومی است


حسن روحانی، مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، محمود احمدی‌نژاد را به مناظره در مورد پرونده هسته‌ای ایران دعوت کرده است.
حسن روحانی، مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت، محمود احمدی‌نژاد را به مناظره در مورد پرونده هسته‌ای ایران دعوت کرده است.
مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص روز جمعه در بیانیه‌ای با انتقاد شدید از گفته‌های محمود احمدی‌نژاد در مورد برنامه هسته‌ای ایران هدف دولت نهم را «انحراف افکار عمومی از شرایط نابه‌سامان» دانست.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور و نامزد شرکت در انتخابات دهم ریاست جمهوری، روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه در یک سخنرانی بیانیه سعدآباد را که در زمان ریاست جمهوری محمد خاتمی نوشته شد «تحمیلی و ننگین» خواند.

بیانیه سعدآباد در پائیز ١۳۸۲ و در پی بروز اختلاف‌هایی در مسیر مذاکرات ایران با اتحادیه اروپا در زمینه فعالیت‌های هسته‌ای ایران و در پی سفر وزرای خارجه انگلیس و فرانسه و آلمان به تهران امضا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که زیر نظر حسن روحانی، مذاکره‌کننده سابق ایران در پرونده هسته‌ای، فعالیت می‌کند در بیانیه خود دستاوردهای فعالیت هسته‌ای ایران را حاصل کار دولت‌های پیش از دولت نهم دانسته است.

این مرکز در بیانیه خود که خبرگزاری آسوشیتدپرس آن را از نظر انتقادی چنین مستقیم و صریح به رئیس جمهوری ایران «نادر» توصیف کرده ضمن آن که هدف خود را «جلوگیری از تحریف تاریخ» عنوان کرده می‌گوید: «ظاهرا انبان خالی مسئولان اجرایی [از خدمات و دستاوردها] آنها را واداشته است سیاست فرافکنی و تخریب گذشته را دنبال کنند.»

در بیانیه مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت آمده است که دولت نهم تهاجم به دولت‌های گذشته را «با هدف انحراف افکار عمومی از شرایط نابه‌سامان چهار سال اخیر، مخصوصا تورم و بیکاری و قانون‌گریزی، در صدر سیاست‌های تبلیغاتی خود قرار داده است».

حسن روحانی که عضو مجلس خبرگان رهبری نیز هست چهارشنبه گذشته، کمتر از یک هفته پس از حمله رئیس دولت نهم به روند برنامه هسته‌ای ایران در دولت‌های پیش از خود، آقای احمدی‌نژاد را «جهت تنویر افکار عمومی» به مناظره فراخواند، دعوتی که محمود احمدی‌نژاد هنوز پاسخی به آن نداده است.

رئیس جمهور ایران در عین حال که در برابر دعوت حسن روحانی به مناظره سکوت اختیار کرده است روز شنبه در دیدار با روحانیون استان تهران بار دیگر اشاره کرد که «در موضوع هسته‌ای دولت را تحت سنگین‌ترین بمباران تهمت و دروغ قرار دادند».

محمود احمدی‌نژاد در این دیدار ضمن اشاره به این که «این حجم از تهمت و هتاکی در تاریخ کشورمان بی‌سابقه است» اعلام کرده است که میزان فعالیت و دستاورد دولت نهم «حداقل یک و نیم برابر» دولت‌های پیشین بوده است.

این در حالی است که از سوی دیگر رقبای اصلاح‌طلب آقای احمدی‌نژاد از جمله میرحسین موسوی نیز ضمن آن که او را به دروغ گفتن متهم می‌کنند بارها از او انتقاد کرده‌اند که به جای تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی در کشور وقت خود را با تاختن به کشورهای غربی تلف کرده است.
XS
SM
MD
LG