لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۵۸

کاخ ریاست جمهوری افغانستان هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت


 در جريان شليک دو گلوله خمپاره به سوی کاخ رياست جمهوری يک نفر مجروح شد
در جريان شليک دو گلوله خمپاره به سوی کاخ رياست جمهوری يک نفر مجروح شد

در آستانه برگزاری انتخابات رياست جمهوری در افغانستان، کاخ رياست جمهوری اين کشور روز سه شنبه هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، يکی از مقام‌های مسئول در کاخ رياست جمهوری افغانستان در کابل با اعلام اين خبر افزود، در جريان شليک دو گلوله خمپاره به سوی کاخ رياست جمهوری يک نفر مجروح شد.

اين حملات در حالی روی داده است که دو روز ديگر انتخابات رياست جمهوری در افغانستان برگزار می‌شود و نيروهای آمريکايی و افغان در حال تلاش برای تامين امنيت اين انتخابات هستند.

پيشتر نيز يک سخنگوی نيروهای آمريکايی مستقر در افغانستان گفته بود، دو گلوله خمپاره روز سه‌شنبه به نزديکی کاخ رياست جمهوری در کابل شليک شده است. سروان اليزابت ماتياس به جزييات اين حمله و خسارات و تلفات ناشی از آن اشاره‌ای نکرده بود.

در آستانه انتخابات رياست جمهوری در افغانستان مقام‌های اين کشور تدابير امنيتی در اطراف شهر کابل را به شدت افزايش داده‌اند، تا از حملات احتمالی شبه‌نظاميان جلوگيری کنند.

با اين حال روز شنبه در جريان يک حمله انتحاری به نزديکی مقر اصلی نيروهای ناتو در کابل هفت تن کشته و ۹۱ نفر ديگر زخمی شده بودند.

در اين حمله شماری از نيروهای ائتلاف بين‌المللی مستقر در افغانستان نيز زخمی شدند.

به دنبال اين حمله که گروه طالبان مسئوليت آن را بر عهده گرفته است، نگرانی‌ها نسبت به امنيت انتخابات در افغانستان افزايش يافته است.

در آستانه دومين انتخابات رياست‌ جمهوری در افغانستان، شبه‌نظاميان طالبان به مردم اين کشور هشدار داده‌اند که در اين انتخابات شرکت نکنند. طالبان همچنين تهديد است که حوزه‌های رای‌گيری را هدف حمله قرار خواهد داد.

خونبارترين حملات و درگيری‌ها در افغانستان از سال ۲۰۰۱ تاکنون در تابستان امسال روی داده است.

در اين ميان استان هلمند در جنوب افغانستان شاهد بيشترين درگيری‌ها بوده است، چرا که از مدت‌ها پيش نيروهای آمريکا، بريتانيايی و افغانی حملات خود را به طالبان در اين استان شدت بخشيده‌اند.

XS
SM
MD
LG