لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۸

معرفی وزيران جدید پيشنهادى آموزش و پرورش و نيرو به مجلس


فاطمه آلیا و علی ذبیحی، وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و نیرو
فاطمه آلیا و علی ذبیحی، وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش و نیرو
محمود احمدى‌نژاد با معرفى فاطمه آليا و على ذبيحى به عنوان وزیران پيشنهادى آموزش و پرورش و نيرو، براى این دو وزارتخانه و همچنین وزارت رفاه و تامين اجتماعى سرپرست تعيين كرد.

محمدرضا رحيمى، معاون حقوقى و پارلمانى رییس دولت دهم، روز يكشنبه اعلام كرد: فاطمه آليا و على ذبيحى از سوى احمدى‌نژاد به عنوان وزیران پيشنهادى آموزش و پرورش و نيرو به مجلس شوراى اسلامى معرفى شده‌اند.

حميد رضا حاجى بابايى، عضو هيات رييسه مجلس شوراى اسلامى، نیز با اعلام اين كه نامه احمدى‌نژاد در اين خصوص عصر روز يكشنبه تسليم هيات رييسه مجلس شده،‌ ‌اعلام كرد:‌ جلسه راى اعتماد براى اين دو وزير پيشنهادی روز ۲۴ شهريور برگزار خواهد شد.

فاطمه آليا، نماينده تهران در مجلس شوراى اسلامى است و على ذبيحى، رييس سازمان تامين اجتماعى و مشاور احمدى‌نژاد و از اعضاى فعال ستاد انتخاباتى وى بوده است.

پيش از انتشار خبر معرفى فاطمه آليا به عنوان وزير پيشنهادى آموزش و پرورش، وى به خبرگزارى مهر گفته بود، كه به عنوان «گزينه نهايى» براى وزارت آموزش و پرورش انتخاب شده‌است.

اين در حالى است كه برخى از چهره‌هاى محافظه‌كار با معرفى وزير زن از سوى احمدى‌نژاد مخالفت كرده و از ميان سه وزير پيشنهادى زن تنها مرضيه وحيد دستجردى به عنوان وزير بهداشت موفق به كسب راى اعتماد شده بود.

محمدتقى رهبر، رییس «مجمع نمايندگان روحانى مجلس» روز يكشنبه با اشاره به «مخالفت جمعى از علما و مراجع» با وزارت زنان، نسبت به معرفى دوباره وزير زن از سوى احمدى‌نژاد ابراز نگرانى كرده بود.

وى همچنين احمدى‌نژاد را متهم به بى‌توجهى به توصيه آیت الله على خامنه‌اى، رهبر ایران، كرد كه به گفته آقای رهبر، از وى خواسته بود «در زمينه حضور وزير زن در كابينه علما را راضى كند.»

در همین حال اعلام شده که ‌محمود احمدى‌نژاد، رمضان محسن پور، نادعلى الفت پور و مجيد نامجو را به عنوان سرپرست وزارتخانه‌هاى آموزش و پرورش، رفاه و تامين اجتماعى و نيرو تعيين كرده است.

سوسن كشاورز، فاطمه آجرلو و محمد على آبادى وزرىران پيشنهادى رییس دولت دهم براى اين سه وزارتخانه بودند كه نتواستند از مجلس شوراى اسلامى راى اعتماد بگيرند.

رمضان محسن پور پيش از اين معاون حقوقى، امور مجلس و استان‌هاى وزارت آموزش و پرورش بوده است.

نادعلى الفت پور نيز معاونت توسعه مديريت و امور مجلس وزارت رفاه و تامين اجتماعى را بر عهده داشته و مجيد نامجو هم معاون وزير نيرو و مديرعامل شركت آبفا بوده است.

در دولت نهم، عليرضا على احمدى، عبدالرضا مصرى و پرويز فتاح پست‌هاى وزارت آموزش و پرورش، رفاه و تامين اجتماعى و نيرو را برعهده داشتند.
XS
SM
MD
LG