لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۹

رفسنجانی خواستار حضور گسترده مردم در راهپيمايی روز قدس شد


اکبر هاشمی رفسنجانی
اکبر هاشمی رفسنجانی
اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از مردم ايران خواست تا جمعه آينده (۲۷ شهريور) در راهپيمايی «روز قدس» شرکت کنند.

آیت الله رفسنجانی، با انتشار بيانيه‌ای، حضور مردم در اين مراسم را «بيدارباش به غفلت زدگان» توصيف کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است : «انشاءالله حضور غیورانه شما درراهپیمایی روز قدس در‌سراسر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی و روستاها و شهرهای ایران عزیز، بیدار باشی جاودانه به غفلت زدگانی باشد که فکر می کنند گذشت زمان غبار فراموشی بر آرمان فلسطین نشانده است و شما نیز مطمئن باشید که فجر صادق همیشه بعد ازتیره ترین زمان شب طلوع می نماید.»

مجمع روحانيون مبارز از تشکل‌های اصلاح طلب و معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری نيز، روز قدس را روز «محکوميت بيداد، اشغال و حق‌کشی» خوانده و از مردم دعوت کرده است در اين مراسم شرکت کنند.

مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی و يکی ازکانديداهای معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری، پيشتر، ضمن تاکيد مجدد بر تقلب در انتخابات رياست جمهوری، گفته بود:« در روز قدس بار ديگر قدرت مردم ديده خواهد شد و معلوم می شود که مردم از چه فکر و انديشه‌ای حمايت می‌کنند.»

آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در نماز جمعه هفته گذشته نسبت به آنچه «تفرقه افکنی در روز قدس» خواند، هشدار داده بود.

آيت‌الله خمينی، بنیادگذار جمهوری اسلامی، در مرداد ۱۳۵۸، آخرين جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» تعيين کرد.

هر ساله در اين روز تظاهراتی برضد اسرائيل در ايران برگزار می شود. برخی از سايت‌های حامی جنبش سبز، اعلام کرده اند که معترضان، با شرکت در تظاهرات روز قدس بار ديگر به نتايج انتخابات رياست جمهوری اعتراض خواهند کرد.
XS
SM
MD
LG