لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۲

ادامه بازداشت فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب


علی پیرحسین‌لو روزنامه‌نگار فعال در ستاد میرحسین موسوی
علی پیرحسین‌لو روزنامه‌نگار فعال در ستاد میرحسین موسوی
مأموران امنیتی جمهوری اسلامی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چهار فعال سیاسی و روزنامه‌نگار دیگر از جمله علی پیرحسین‌لو، مهدی موسوی‌نژاد و مهدی محمودیان را بازداشت کردند.

دستگیری علی پیرحسین‌لو، روزنامه‌نگار فعال در ستاد میرحسین موسوی و همسرش فاطمه ستوده در منزل آنها و در شامگاه پنجشنبه ۲۶ شهریور روی داده است.

روز پنجشنبه همچنین مهدی موسوی‌نژاد برادر همسر محمد علی ابطحی، و مهدی محمودیان روزنامه‌نگار و عضو کمیته اطلاع‌رسانی جبهه مشارکت نیز بازداشت شده‌اند.

افزون بر این دستگیری‌ها، نیروهای امنیتی مهدی میردامادی، و حسین نورانی‌نژاد را نیز چهارشنبه شب در منزل دستگیر کردند.

مهدی میردامادی، فرزند محسن میردامادی دبیرکل زندانی جبهه مشارکت است و حسین نورانی‌نژاد رئیس شورای اطلاع‌رسانی حزب مشارکت و از اعضای ستاد میرحسین موسوی در دهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری است.

همچنین برپایه گزارش سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان فاطمه دردکشان نیز روز چهارشنبه در اصفهان بازداشت شده است. فاطمه دردکشان مسئول کمیته مهندسان ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در شهر قم بوده است.

در همین حال شامگاه پنجشنبه مأموران امنیتی با حضور در خانه محمد نعیمی‌پور عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و مدیر مسئول روزنامه توقیف شده یاس نو، به تفیتش منزل وی پرداختند.

این دستگیری‌ها در حالی صورت گرفته است که صادق لاریجانی، رئیس جدید دستگاه، بار دیگر به معترضان انتخابات هشدار داده است که با آنها برخورد خواهد شد.

تاکنون پنج محاکمه از دادگاه‌های موسوم به «کودتای مخملی» برگزار شده است. در محاکمات معترضان به نتایج انتخابات که عمدتاً از چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب و نیز روزنامه‌نگاران هستند، پس از تحمل زندان‌های انفرادی به محاکمه کشیده می‌شوند.

این دادگاه‌ها بدون حضور هیئت منصفه برگزار شده و متهمان در دوره بازداشت خود عمدتاً حق دسترسی به وکیل ندارند.

این دادگاه‌ها همان اتهاماتی را به معترضان انتخابات وارد ساخته‌اند که آیت‌‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و افراد و دستگاه‌های زیر نظر وی پس از انتخابات تکرار کرده‌اند؛ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، میلیون‌ها معترض به نتایج انتخابات را متهم می‌کند که درصدد ایجاد انقلاب‌های رنگی و مخملی بوده‌اند.
XS
SM
MD
LG