لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

بازداشت شبانه مهدی میردامادی و حسین نورانی‌نژاد در تهران


حسین نورانی‌نژاد (راست) و مهدی میردامادی
حسین نورانی‌نژاد (راست) و مهدی میردامادی
مهدی میردامادی فرزند محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت و حسین نورانی‌نژاد مسئول شورای اطلاع‌رسانی این حزب چهارشنبه شب در تهران بازداشت شدند.

مأموران امنیتی شبانه به منزل مهدی میردامادی به بازرسی از منزل فرزند دبیرکل زندانی حزب مشارکت پرداخته و در ساعت ۲:۴۵ بامداد او را بازداشت کردند.

بنابر گزارش سایت‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان مأموران در حین بازداشت مهدی میردامادی خود را مأمور دادستانی تهران معرفی کردند.

این بازداشت درحالی صورت گرفت که محسن میردامادی دبیرکل حزب مشارکت نیز از نخستین روزهای پس از برگزاری انتخابات ۲۲ خرداد تاکنون در زندان به سر می‌برد.

محسن میردامادی، دبیرکل حزب مشارکت نخستین بار یکشنبه ۲۴ خرداد دو روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز بازداشت شده بود اما یک روز بعد به طور موقت آزاد شد و روز ۳۰ خرداد باردیگر بازداشت شد و تاکنون بیش از ۹۰ روز است که در بازداشت به سر می‌برد.

همزمان با بازداشت مهدی میردامادی، حسین نورانی‌نژاد رئیس شورای اطلاع رسانی حزب مشارکت و از اعضای ستاد میرحسین موسوی در جریان انتخابات اخیر نیز چهرشنبه شب در منزل یکی از نزدیکانش بازداشت شد.

آن طور که سایت‌های‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان گزارش داده‌اند، آقای نورانی‌نژاد از نزدیکان حجت‌الاسلام علی‌اکبر محتشمی‌پور رئیس کمیته صیانت از آرای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی است.

بنابر همین گزارش‌ها وی از فعالان برگزاری مراسم مذهبی اصلاح‌طلبان است و در هفته‌های اخیر در برگزاری مراسم دعا و مراسم شب‌های احیا که با حضور و سخنرانی چهره‌های اصلاح‌طلب برگزار شد، نقش داشته است.

از چهار روز پیش تاکنون دور جدیدی از بازداشت‌ها در تهران و قم آغاز شده که طی این بازداشت‌ها به جز فیاض زاهد روزنامه‌نگار و حسین نورانی‌نژاد، سایر بازداشتی‌ها از فرزندان روحانیان و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب بوده‌اند.

از جمله در قم مأموران امنیتی با حکم دادگاه ویژه روحانیت محمدمهدی منتظری، محمدعلی منتظری و محمدصادق منتظری سه تن از نوه‌های آیت‌الله حسینعلی منتظری را بازداشت کردند و به رغم آزادی یکی از آنها در شامگاه سه شنبه و با تودیع وثیقه، دو تن از نوه‌های این مرجع تقلید همچنان در بازداشت هستند.

روز دوشنبه همچنین مأموران امنیتی در قم پسر آیت‌الله حسین موسوی تبریزی، دبیر مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم را به همراه پسران دو عضو دیگر این مجمع آیت‌الله اصغر ناظم‌زاده و احمدی را بازداشت کردند.

بازداشت پسران شماری از روحانیان در قم با حکم دادگاه ویژه روحانیت صورت گرفته است و آقای موسوی تبریزی به رسانه‌ها گفته است که بازداشت پسرش برای تحت فشار قرار دادن خود او صورت گرفته است.
XS
SM
MD
LG