لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۱

«دانش‌‌آموزان بسیجی ۱۳ آبان مقابل فریب‌ خوردگان می‌ایستند»


گروهی از هواداران جنبش سبز در روز قدس (تهران)
گروهی از هواداران جنبش سبز در روز قدس (تهران)
در حالی که هواداران جنبش سبز اعلام کرده‌اند که در روز ۱۳ آبان راه‌پیمایی خواهند کرد، رئیس بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان کشور می‌گوید در این روز «سه میلیون دانش‌آموز بسیجی» به طور «سازمان‌یافته» شرکت خواهند کرد و دربرابر «عده‌ای فریب‌خورده» خواهند ایستاد.

محمد‌صالح جوکار، رئیس بسیج دانش‌‌آموزی و فرهنگیان کشور، که وابسته به سپاه پاسداران است، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «عده‌ای فریب‌خورده می‌خواهند از این فضاها سوء استفاده کنند و دشمن سعی دارد در جنبش‌های انقلابی انحراف ایجاد کند.»

در ادامه اعتراض‌های جنبش سبز به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری، از چند هفته پیش سایت‌ها و وبلاگ‌های نزدیک به این جنبش روز ۱۳ آبان را برای تازه‌ترین نمایش اعتراض خود انتخاب کرده و پوسترهایی نیز برای این روز طراحی کرده‌اند.

مقامات مسئول جمهوری اسلامی برای مهار این راه‌پیمایی برای نخستین‌بار پس از انقلاب اعلام کرده‌اند که هرگونه تجمع برای این روز نیاز به مجوز دارد.

در همین باره اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، «توصیه» کرده است که «هرکس می‌خواهد تجمعی داشته باشد، مجوزهای لازم را بگیرد».

علیرضا اکبرشاهی، رئیس پلیس استان تهران، نیز گفته است که «نیروی انتظامی تمهیداتی برای راه‌پیمایی روز ۱۳ آبان اندیشیده است» و مرتضی تمدن، استاندار تهران، هشدار داده است که اگر تجمع‌های غیرقانونی برگزار شود، «برابر قانون» با آنها رفتار می‌شود.

در یکی از آخرین واکنش‌های مقام‌های امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی، علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدای استان تهران، روز چهارشنبه نسبت به «شیطنت‌های كانون فتنه» در روز ۱۳ آبان هشدار داد و اظهار داشت: «اگر مراقب نباشیم در آینده مشكلات جدی‌تری را خواهیم داشت.»

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، از نخستین مقامات جمهوری اسلامی بود که در آخرین نماز جمعه خود نسبت به برگزاری راه‌پیمایی جنبش سبز در روز ۱۳ آبان ابراز نگرانی کرد.

آخرین تجمع عظیم جنبش سبز در «روز قدس» امسال به حضور ده‌ها هزار نفر برگزار شد. در نماز جمعه روز قدس، علی‌رغم هشدار سپاه پاسداران، و رهبر جمهوری اسلامی، معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در خیابان‌های منتهی به دانشگاه تهران حضور یافتند و بار دیگر بر مطالبات خود تاکید کردند.
XS
SM
MD
LG